Zmatkáři v boxech Ferrari a kolize v úvodních zatáčkách.
Nebýt těchto malých dramat, zapsala by se premiéra formule jedna ve Valencii do historie jako jeden z desítek nudných závodů.
Nový okruh v přístavišti byl inzerován jako Mekka závodění se spoustou míst na předjíždění.
Jenže nedělní Grand Prix takových momentů nabídla hrstku. Přesto si lidé z kolotoče formule jedna Valencii chválí.
„Atmosféra na přístavním okruhu a ve městě vůbec je jedinečná,“ shrnul pocity pilotů a jejich doprovodu Mario Thiessen, sportovní ředitel BMW.
Právě pozlátko a luxus ne nepodobný legendárnímu Monaku je to, čím Valencie přebíjí nedostatky autodromu.
Pořadatelé se totiž ještě krátce před prvními tréninky potýkali s řadou potíží.
Tou největší byl 15milimetrový „odskok“ dvou částí zvedacího mostu, který je symbolem trati.
„Kvůli povrchu jsme museli použít specifické složení měkkých gum, ale nakonec se nám povedlo se s nástrahami Valencie vypořádat,“ uvedl Hirohide Hamašima, šéfinženýr pneumatikářské firmy Bridgestone.
Přes všechny komplikace jsou španělští pořadatelé v sedmém nebi.
„Jsem přesvědčený, že konečný výsledek je fantastický a že jsou obyvatelé Valencie, týmy formule jedna i novináři šťastní,“ liboval si generální manažer okruhu Carlos Moreno.
O tom, co se (ne)dělo na trati, pomlčel. Inu dnešní formule jedna je hlavně show. Závodění je chvílemi už jen takovým doplňkem…