"Je to velký test, ale už to není trénink na Dakar jako dříve. Dnes je Silk way sama o sobě Dakarem, protože má deset tisíc kilometrů, což je strašně moc. Má o etapu více než Dakar a od organizátorů je cítit ambice udělat z toho těžší soutěž než Dakar. Nazývat to tréninkem by tak asi bylo špatně," řekl Vrátný.
Na upravenou trasu se hodně těší, v minulosti rallye končila v Kazachstánu. "Jsme všichni zvědaví, jak to bude vypadat a co nás tam čeká. Bude to těžký závod a velké dobrodružství, na které se všichni těšíme," uvedl Vrátný, jehož navigátorem bude tradičně Slovák Jaroslav Miškolci. Třetím členem posádky je mechanik Jaromír Martinec.
Start na Rallye Hedvábné stezky přinutil tým Bonver Dakar projekt upravit přípravu. "Nemůžeme závod podcenit. Nebyli jsme zvyklí se v létě připravovat na závod, ale museli jsme to zvládnout a myslím, že se nám to podařilo. Je to i logisticky složité, protože dostat poté auta zpět z Pekingu je náročné a my pak musíme auta perfektně připravit na Dakar," řekl Vrátný, který byl letos na Dakaru celkově šestnáctý.
Vedle přípravy na start v Asii, kde se z Čechů představí ještě Miroslav Zapletal s hummerem, se tým chystá i na hlavní závod - příští ročník Dakaru. Momentálně je jisté, že do Jižní Ameriky vyrazí v týmových barvách společně s Vrátným i handicapovaný andorrský závodník Albert Llovera. Vrátný jedná i o další spolupráci s Kazachem Arturem Ardavičusem.
"Rozhodne se po Silk way rallye. Jak to přesně bude na Dakaru vypadat, bude jasné v srpnu nebo v září," dodal Vrátný, který letos na slavné soutěži spolupracoval i s Martinem Prokopem, jenž startoval s osobním vozem. Až do loňska pravidelný účastník rallyeového mistrovství světa se však rozhodl jít vlastní cestou.