Ano, na formulovém okruhu Buddh International Circuit poblíž Nového Dillí slavil roudnický rodák David Vršecký z Buggyry. Indickou premiéru si dvojnásobný evropský šampion užil. Aby ne, vždyť svým uměním pobláznil fanoušky, kteří ho po doslova nosili na rukou! Mohl si tak připadat jako filmová star z Bollywoodu.
„Aby mě někde fanoušci cizí země skoro vytáhli z auta a nesli na stupně vítězů, to jsem ještě nezažil," zářil na všechny strany Vršecký, kterému vůbec nevadilo, že jeho stroj měl volant na pravé straně.
DOMINANCE EVROPY, ANGLIČANÉ VYHOŘELI
Kouzlo závodu a nebývalé show v jednom spočívalo ve faktu, že všichni jezdci startovali na stejných vozech z produkce domácího gigantu TATA Motors. Z nejrychlejšího času v měřeném tréninku a premiérového indické pole position se těšil David Vršecký, následován bývalými stájovými druhy Albacetem a Körberem.
„Okruh je docela formulový, snad už jsem si konečně zvyknul na volant na pravé straně. Je zajímavé, že angličtí jezdci i přes tuto nespornou výhodu a přece jen větší znalost okruhu, v konfrontaci s námi vyhořeli," konstatoval Vršecký. „Indická technika se s tou naší zatím nedá srovnávat, na druhou stranu máme všichni stejné podmínky, což slibuje hodně zajímavý závod."
SHOW DLE HOLLYWOODSKÉHO SCÉNÁŘE
Nedělnímu závodu, tedy vyvrcholení celé akce, předcházel bohatý doprovodný program skládající se i ze světelné show, tanců zpěvu, ale také konvoje motocyklů Harley Davidson.
Všechny však předčila bollywoodská super star Akshay Kumar, jehož nástup na provizorní pódium vyrobeného z trucku TATA provázely frenetické ovace. Pak už nastal čas těch nejlepších. Hned první kolo dalo odpověď na spekulace ohledně formy Antonia Albaceteho, který chyběl v posledním ročníku evropského šampionátu. „Na to, že jsme spolu jeli v jednom týmu Dealer Daredevil, Antonio zdatně tlačil na pilu. Bohužel ještě v úvodu prvního kola probrzdil a tím mi výrazně usnadnil cestu k prvnímu vítězství na indické půdě. Závodit ale určitě nezapomněl," konstatoval Vršecký v cíli.
VRŠECKÝ SE STAL MILÁČKEM DAVU
O celkovém vítězi závodu se pak rozhodovalo v poslední jízdě na patnáct kol. V jejím úvodu Vršecký ustál atak Gerda Körbera a suverénně zvítězil systémem start – cíl. A pak poznal doposud nepoznané. „Dvakrát jsem vyhrál evropský šampionát, ale aby mě někde fanoušci cizí země skoro vytáhli z auta a nesli na stupně vítězů, to jsem nezažil. Je vidět, že se publiku hodně kontaktní závodění líbí," hodnotil Vršecký, za kterým dojeli Kiss a Körber.
„Musím přiznat, že původně jsem se chtěl podívat, jak to tady probíhá, s výsledkem jsem si nelámal hlavu. Nakonec mě to ale pohltilo, mám tituly z Evropy, Německa, Číny a Indie, což je docela slušná sbírka," hodnotil spokojeně zkušený závodník Vršecký.
I manažer roudnické Buggyry Jan Kalivoda „přiznal" příjemné překvapení, byť si není zcela jist tím, zdali by koncept, ve kterém hraje show stejnou roli, jako samotný závod, v Evropě uspěl. „Marketingově jsou na tom v Indii hodně dobře, promotér je nepochybně v černých číslech, což je nejspíše prioritou. Vzhledem ke krátké době trvání a jednomu dodavateli aut, to diváci pojímají bouřlivě, více, než výsledek je zajímá zábava. Každopádně se jednalo o velmi zajímavou a sportovně úspěšnou misi," dodal Kalivoda.