Kde jinde, než na německém legendárním okruhu Nürburgring by měl roudnický pilot stáje Buggyra David Vršecký zaútočit, když poslední dva roky byl zde nejúspěšnějším jezdcem a jeho největší konkurent zde naopak nikdy nevyhrál.
"Je to jako hrát hokej v Litoměřích, nebo v Madison Square Garden. Atmosféra je zde úplně jinde," říká Vršecký o legendárním okruhu.
200 000 fanoušků
„Nürburgring má neopakovatelnou atmosféru, okruh závodem žije. K tomu každý rok návštěva přes 200 000 diváků. Člověk musí jet, i kdyby nechtěl,“ tvrdí Vršecký.
Skutečnost, že na tomto okruhu doposud nikdy nezvítězil průběžný lídr šampionátu Antonio Albacete, ho nechává v poklidu. „Každý závod je jiný. Pamatuji si ale na rok 2007, kdy jsem jel celý závod s Antoniem v zádech. Nádhera. Rád letos předvedu něco podobného,“ uvedl před startem šestého závodu mistrovství Evropy tahačů.
Jedině Buggyra
Od sjednocení truckového šampionátu do jediné třídy (až na jednu výjimku potvrzující pravidlo) vyhráli všechny pohárové jízdy na legendárním německém okruhu v Nürburgringu jezdci spojení s roudnickým týmem Buggyra.
Poslední dva roky byl zde nejúspěšnějším jezdcem David Vršecký. Mistr Evropy má k Nürburgringu velmi vřelý vztah, v roce 2003 zde totiž slavil ve třídě Super Race Truck své první vítězství. Vršecký je tak jediný jezdec, který v Nürburgringu dokázal vyhrát pohárový závod třídy Super Race Truck i Race Truck.
Již v pátek půjde do tuhého. Po dvojici volných tréninků je totiž na řadě trénink měřený.
„Po Barceloně jsme udělali v tomto ohledu hodně práce. Snad se to v pátek projeví,“ doufá Vršecký, kterého, jako snad všechny jezdce, trápí především nevyzpytatelnost počasí. „Zatím fouká vítr a je zamračeno. Ale kdo ví, jak bude za deset minut,“ hlásil ve čtvrtek z Německa.
Tahače následují F1
Po nedávných závodech monopostů Formule 1 bude víkendové klání tahačů teprve druhou zkouškou po rekonstrukci okruhu. Soukromí investoři do modernizace a rekonstrukce okruhu Nürburgring investovali částku 258 milionů euro.
„Všude kolem se hovoří o finanční krizi. Nürburging na to ale rozhodně nevypadá. Je vidět, že místní investoři věří v perspektivu automobilového sportu,“ říká Vršecký. Co se samotného okruhu týče, z technického hlediska se pro jezdce a mechaniky prakticky nic nemění. Přesto se bude jednat tak trochu o jiný závod, než tomu bylo doposud.
Je to jiná třída
„Všechno kolem vypadá grandiózně. Je to jako hrát hokej v Litoměřích, anebo v Madison Square Garden. Kvalitní led dnes udělají stejně dobře v Litoměřicích, jako v New Yorku. Podstatný rozdíl je ale v atmosféře a s ní spojeným tlakem na závodníky.“
Podle sportovního ředitele týmu Jana Kalivody je ovšem vysoce pravděpodobné, že si jezdci novinek v okolí okruhu, především impozantní budovy Eifeldrorf Grüne Hölle s obrovskou diskotékou, osmi restauracemi a řadou obchodů, příliš neužijí.
Bude diskotéka?
„Na Nürburgringu se bude v pauzách mezi závody především obchodovat. Jezdci se proto budou muset věnovat současným i potenciálním sponzorům. Pro obchodníky začne o víkendu nová sezona,“ potvrdil Kalivoda, který však zároveň možnost oslav kategoricky nevyloučil.
„Pokud by se nám povedlo to, co loni v Mostě, tedy vyhrát všechno, co se vyhrát dá, začal bych o návštěvě diskotéky skutečně velmi silně uvažovat.“