Po pěti týdnech vyjedou truckeři se svými pětitunovými monstry zpátky na závodní trať. Evropský pohár tahačů se o víkendu přestěhuje do Německa, kde vstoupí do své druhé třetiny.

Dvojnásobný šampion David Vršecký z roudnické Buggyry věří, že na legendárním okruhu v Nürburgringu zahájí stíhací jízdu za vedoucím mužem průběžného pořadí Antoniem Albacetem.

I přes nepřeberné množství zkušeností a fakt, že se mu na autodromu nedaleko Kolína daří (loni zde vyhrál závod pohárový i s handicapem), trpí Vršecký jistou dávku nervozity. Přece jen ho čeká závod roku, navíc jeho truck „Big Boy“ (velký chlapec) přošel od posledního klání v Nogaru velkými změnami.

Na upravě auta se pracovalo čtyři týdny

„Mírná nervozita nepramení z jezdeckého postu, ale z pozice konstruktéra. Máme za sebou čtyři týdny velmi usilovné práce a věříme, že jsme odvedli dobrou práci,“ tvrdí na oficiálním webu stáje s tím, že sice nelze hovořit o revolučních změnách, auto by se však mělo chovat podstatně lépe, než tomu bylo doposud.

„Neudělali jsme jednu velkou, ale o několik na sebe navazujících změn. Zatím všechno ukazuje na to, že se jednalo o změny k lepšímu. Mám z auta dobrý pocit,“ je optimistou Vršecký.

Rodák z Roudnice vyrazil na Nürburgring ve středu a už ve čtvrtek usedne do své buggyry. Pořadatelé německého šampionátu totiž rozložili závodní „víkend“ do čtyř dnů a ve čtvrtek budou truckeři mimo jiné vozit zástupce médií, v pátek jsou pak na řadě dva volné a měřený trénink. Prodloužený pobyt na okruhu si stáj velmi pochvaluje.

„Už ve čtvrtek odpoledne budeme mít data ke zpracování,“ uvažuje závodní inženýr Robin Dolejš. „Nemyslím si ale, že bychom museli dělat nějaké zásadní zásahy. Na druhou stranu, štěstí přeje připraveným.“