Každý sen jednou končí, a tak končí i pohádka o kralování Davida Vršeckého v Evropském poháru závodních tahačů. Dva roky roudnický pilot vládnul, než byl letos v říjnu svržen.

Davide, prožíváte velké zklamání?

Ač jsem na začátku myslel na lepší umístění než páté, tak v průběhu sezony bylo vidět, čeho jsme schopni dosáhnout. I když to chvíli vypadalo, že celkové třetí místo by bylo možné, tak ke konci se to začalo hroutit. Abych řekl pravdu, tak poslední dva závody jsme se nezabývali tolik touhle sezonou, protože jsme věděli, že ji těžko zachráníme. Začali jsme tak zkoušet věci pro příští sezonu a pracovat na odstranění nedostatků.

Můžete sezonu zařadit mezi ty nejhorší ve své kariéře?

Nemůžu říct nejhorší, tak to necítím. Spíš to byla nejtěžší sezona. Sice je to páté místo, ale já ho beru jako místo třetí.

Může za špatné výsledky nové auto?

Poslední tři roky jsme těžili z auta, ale před tím než jsme ho vyladili, nebyli jsme nejrychlejší. Pro letošní sezonu jsme museli udělat dost změn na autě, docela jsme se s tím prali a v konečném výsledku se to odrazilo. Jako jediní jsme museli udělat velké změny na motoru, když jsme ze dvou tureb přešli na jedno. V tu chvíli má auto úplně jiné vlastnosti, jinde se řadí a jede se jiná stopa. Měli jsme problémy, které jsme v minulosti vůbec neměli a na to jsem v některých závodech doplatil, když jsem nedojel. Je to nepříjemné, ale chceme si z toho vzít ponaučení. Bez slepých cest se k těm správným nedostaneme.

Další novinka se týkala pneumatik, se kterými byly velké problémy, že?

Všichni měli jet stejné pneumatiky od Googyearu. Ty gumy jsou o malinko horší a na prvních závodech nám to rozladilo auto, které bylo hrozně přetáčivé. Celou sezonu jsme bojovali s tím, abychom chytili větší trakci. Auto bylo výborné v zatáčkách, ale na výjezdu jsme ztráceli. S pneumatikami byly nějaké problémy taky v padocku, ale to se, doufám, už vyřešilo a v příští sezoně to bude všechno čisté.

Máte na mysli takzvanou Gentlemanskou dohodu, díky níž by si měly jednotlivé týmy před závodem vylosovat pneumatiky, které nazují?

Konec sezony byl vyhrocený, a tak se udělala Gentlemanská dohoda. Až na výjimky (mimo jiné i stáj MKR Technology – pozn. red.) dali takřka všichni gumy na hromadu a z ní se losovalo, aby nebylo podezření, že někdo jede jiné gumy. Bohužel se toho neúčastnili všichni. Lidi z FIA viděli, že není něco v pořádku a chtějí to řešit. Tohle je krok do další sezony.

Jak jste sezonu prožíval po psychické stránce? Byl jste frustrovaný?

Dojmy byly různé. Ve chvíli, kdy jsme závodili na stejném materiálu, tak to sice nebylo úplně dobré, ale nebyli jsme daleko od vítězství. Když ale někdo jezdil trošku jinak, když to tak řeknu, tak to bylo… no, divný. My hledáme desetiny vteřiny, abychom zrychlili a někdo je rychlejší o tři vteřiny. Jsem rád, že se to vyřešilo a už se to dít nebude.

Letos jste nevyhrát ani jeden hlavní závod. Kdy naposledy jste to zažil?

Nevím, no (smích). Je těžké najít sílu a jít dál, ale už připravujeme nové brutální změny, které se týkají motoru a zadní nápravy. To by nás mělo posunout dál.