Předčasně se musel vrátit David Vršecký ze své tuniské mise. Pouštní rallye opustil kvůli povinnostem u Buggyry, s níž testuje nový závodní speciál pro příští ročník Evropského poháru tahačů.

S jakými pocity se roudnický rodák vrátil ze závodů v Tunisu, kde se s tatrou Czech Dakar Teamu připravoval na legendární pouštní maraton Rallye Dakar?

„Písek všude po celém těle. A lopata. Obojího jsem si užil nadmíru,“ směje se dvojnásobný mistr Evropy v truckracingu. „I v tomto se podle mého názoru jednalo o skvělou přípravu na Dakar.“

Vršecký se rozhodl pro účast na Dakaru po letošní nepovedené sezoně EP tahačů, ve které obhajoval titul, ale skončil pátý. „Potřeboval jsem výzvu, a ta přišla,“ říká.

První zkušenosti s Tatrou 815 měl při testování v Senici, teď si poprvé vyzkoušel i ostrý závod. A počínal si znamenitě, když při své premiéře hned triumfoval. S společně s kolegy z posádky Spáčilem a Baumgartnem ovládl úvodní prolog prestižní tuniské El Chot Rally.

„Vyzkoušeli jsme si spoustu věcí, za které jsem rád. Mám za sebou servis za jízdy, noc v poušti. Vím, jak co nejrychleji vyhrabat auto z písku. Za nejdůležitější považuji skutečnost, že se podařilo naladit posádku na stejnou vlnovou frekvenci,“ líčí své dojmy Vršecký. „Nikdy bych nevěřil, že tak robustní auto může jezdit rychlejší časy, než motorky nebo osobní auta. Je to nádhera projíždět zatáčky smykem a hrnout před sebou osobák.“

Na závěr dodal, že ještě musí „výrazně zapracovat na fyzické kondici.“