Za celý závodní víkend získal roudnický pilot 50 bodů, když dva závody vyhrál a dvakrát byl třetí. Díky tomu se stal Mezinárodním mistrem Německa a hlavně v celkovém pořadí šampionátu stáhl na vedoucího jezdce Antonia Albaceteho osm bodů!
„Tak nějak jsem si představoval. Určitě nepropadám euforii, ale v současné době ztrácím na Albaceteho čtrnáct bodů, což je nejméně od začátku sezony,“ uvedl jezdec stáje Buggyra po šestém díle mistrovství Evropy z deseti.
Hned další závod se jede na konci srpna na okruhu v Mostě. „Šampionát bude ještě hodně zajímavý,“ dodal.
Obhájci titulu se na německém okruhu, na který chodí pravidelně na tahače dvou set tisícové návštěvy, velice daří. Vyhrál zde potřetí za sebou. „Prostě mi tento okruh sedí,“ řekl lakonicky.
Ale také zde má roudnická stáj Buggyra velké štěstí. Vršecký v nedělním posledním závodě dojížděl do cíle na třetím místě a najednou začal zpomalovat. Po průjezdu cílovou rovinkou motor jeho modré buggyry s konečnou platností zhasnul. „Někdo tady nad námi drží ochrannou ruku. Loni tady Markus Bösiger pět metrů po dojezdu vysypal převodovku, mě odešel motor,“ oddechl si Vršecký.
Dalšímu českému jezdci v seriálu ME Františkovi Vojtíškovi se nedařilo. Získal pouhý bod za sobotní osmé místo a v celkovém pořadí se jablonecký pilot se svým červeným renaultem propadl na deváté místo.
Nadvláda Buggyr byla vidět hlavně v prvním nedělním závodu. Po double v měřeném tréninku se povedl stejný kousek dvojici Vršecký – Bösiger i v úvodním pohárovém závodě.
Hned po startu pohárové jízdy proměnil Vršecký výhodu pole position ve vedoucí místo a jel si pro svůj již celkově pátý triumf na Nürburgringu. Jak přiznal po dojezdu do cíle, více než vlastní výkon ho zajímalo dění za ním.
„Bylo jasné, že Bösiger udělá všechno proto, aby porazil všemi dostupnými legálními prostředky Albaceteho a pomohl mi tak stáhnout jeho náskok. Kromě toho jsme počítali s tím, že se Hahn nespokojí se čtvrtým místem.“ V tomto případě se očekávání vyplnila na 100%. Zatímco Vršecký chvátal na skvěle připraveném stroji pro vítězství, vylámal si Albacete zuby nejdříve na Bösigerovi, v závěru pak neodolal útoku Hahna.
I svůj čtvrtý start na Nürburgringu proměnil Vršecký v účast na stupních vítězů. V závodě s handicapem dojel za Hahnem a Albacetem třetí. Markus Bösiger skončil čtvrtý.
První závod: 1. Bösiger (Švýc./Buggyra) 23:54,502, 2. Albacete (Šp./MAN) –3,1, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) –5,5, …Vojtíšek (ČR/Renault) nedokončil.
Druhý závod (polovičně bodovaný): 1. Vršecký 25:25,710, 2. Hahn (Něm./MAN) –0,61, 3. Albacete, …8. Vojtíšek –34,17.
Neděle:
První závod: 1. Vršecký – 25:21,276, 2. Bösiger – 1,2, 3. Hahn – 1,5, 4. Albacete – 2,5, …Vojtíšek nebodoval.
Druhý závod (polovičně bodovaný): 1. Hahn 25:18,541, 2. Albacete – 3,9, 3. Vršecký – 13,2, 4. Bösiger – 20,7, … Vojtíšek nedojel.
Pořadí ME: 1. Albacete 291 bodů, 2. Vršecký 277, 3. Bösiger 229, …9. Vojtíšek 66.
Pohár konstruktérů: 1. Buggyra (Bösiger, Vršecký) 568, 2. MAN-Hahn (Hahn, Szobi) 356, 3. Renault (Altenstrasser, Vojtíšek) 327.