Buggyra se v neděli zlepšila a v druhém dílu Evropského poháru tahačů bojovala v Albacete o stupně vítězů. Dvojnásobný kontinentální šampion David Vršecký nakonec skončil jednou třetí a jednou čtvrtý.

V sobotu byla jednička ambiciózní roudnické stáje pátá a sedmá, proto po čtyřech závodech ztrácí na lídra Antonia Albaceteho 31 bodů. Před rokem měl Vršecký po Španělsku manko na lídra 34 bodů. A kartami míchají i jiní, proto je jasné, že sezona bude opravdu zajímavá. Je se na co těšit!

Albacete dokonale využil znalost okruhu a domácího prostředí. Třikrát se radoval z triumfu, jednou dojel druhý. Famózní výkon…

Stejně jako v Misanu vybojoval Vršecký v úvodním pohárovém závodě na španělském okruhu páté místo. „Bodově to není zase tak špatné, ale je před námi strašně moc práce s hledáním ideálního nastavení a trakce,“ hodnotil sobotní vykročení Vršecký.

„Šel jsem na start s vědomím toho, že moje zkušenosti se závody tahačů jsou minimální. Nikam jsem se nehnal, dva jezdce jsem ovšem předjel hodně snadno. Motoricky nemá Buggyra chybu,“ komentoval devátou příčku a úvodní dva body německý nováček Uwe Nittel, jenž za sebou nechal i mistra Evropy Markuse Östreicha.

Úvodní závody se Vršeckému nepovedli

Sobotní závod s handicapem byl pro tandem Buggyry hororový. Vršecký po strastiplném průběhu dojel na sedmém místě, Nittel pro technickou závadu jízdu ani nedokončil.

Španěl Mariezcurrena nezvládl start a postavil českou jedničku před dvě varianty. První z nich spočívala ve vyjetí z trati, druhá ve vysoce pravděpodobné kolizi. „Zareagoval jsem včas a zachránil auto. Po třech zatáčkách jsem byl ale šestý. Nakonec jsem měl problémy s pneumatikami a nějak jsem doklouzal do cíle. Mám za sebou dost šílený den,“ prohlásil Vršecký pro web buggyra.com.

Od třetího místa dělilo Vršeckého jedno kolo

Nedělní program přinesl roudnické partě více radosti. A pro Vršeckého také zmiňované třetí a čtvrté místo. „Do noci jsme dělali na zadní nápravě. Cítil jsem se podstatně lépe na brzdách. Z bedny mám radost, děkuji především mechanikům, kteří odvedli tradičně vynikající práci.“

Hrdinou závodu se stal Nittel. Ačkoli startoval do závodu z posledního místa, dojel jedenáctý. „Kluci mi před startem radili, abych jel v klidu a měl dostatek trpělivosti s pomalejšími jezdci, kteří představují nemalé potenciální nebezpečí. Závod jsem si užil a stejně jako David musím poděkovat mechanikům. Výměnu motoru za necelé dvě hodiny považuji za heroický výkon,“ prohlásil Nittel.

Rovněž v závěrečném závodě španělské mise usiloval Vršecký o stupně vítězů. Od dalšího třetího místa v průběhu jednoho dne ho dělilo jediné kolo!

„V závodě s handicapem jsem si skutečně zazávodil. Když jsem v úvodu sledoval, jak se přede mě dostává silné kvarteto Albacete – Bösiger – Ostreich – Hahn, nebylo mi zrovna nejlépe po těle. Byl jsem devátý, ale závod teprve začínal. Musím se opakovat, ale na autě jsme udělali hodně velký kus práce. Když jsem se dotáhl na Janieca, bylo vidět, jak moc ho rozhodila vidina stupňů vítězů. Najednou byl ale konec závodu. Škoda,“ dodal obhájce titulu.

Spokojen byl i Nittel, který si připsal další bod. „Závody tahačů mají velmi vysokou úroveň. Pevně věřím, že se s Buggyrou neloučím,“ dodal německý nováček.

Evropský pohár bude pokračovat v kvapíkovém tempu už za dva týdny ve francouzském Nogaru.

ME tahačů v Albacete (Španělsko):

SOBOTA: '
První závod: 1. Albacete (Šp./MAN) 25:43,602, 2. Hahn (Něm./MAN) –8,933, 3. Bösiger (Švýc./Renault) –22,488, 4. Lacko (ČR/MAN) –31,406, 5. Vršecký (ČR/Buggyra) –34,047.
Druhý závod: 1. Hahn 26:02,894, 2. Albacete –15,071, 3. Bösiger –23,791, …7. Vršecký –45,105, 8. Lacko –45,953.

NEDĚLE:
Třetí závod:
1. Albacete (Šp./MAN) 25:34,391, 2. Hahn (Něm./MAN) – 5,094, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) –16,460, …7. Lacko (ČR/MAN) –34,297.
Čtvrtý závod: 1. Albacete 26:07,318, 2. Lvov (Rus./MAN) –7,528, 3. Janiec (Fr./Renault) –10,201, 4. Vršecký –10,353.

Průběžné pořadí ME:
1. Albacete 89 b., 2. Hahn 84, 3. Bösiger (Švýc./Renault) 74, 4. Vršecký 58, …7. Lacko 34., …12. Nittel 3.