Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zapletal odstoupil, málem skončil i Loprais

Beyneu - Čtvrtou etapu Rallye Hedvábné stezky ovládly opět automobily Volkswagen a kamiony Kamaz.

8.9.2009
SDÍLEJ:

Aleš Loprais skončil na Rallye Hedvábné stezky bronzový.Foto: www.loprais.cz

Závodníky maratónského klání čekala v úterý náročná etapa na území Kazachstánu. Už ve 4 hodiny ráno vyrážely první posádky na 268 km dlouhý přejezd ke startu 580 km dlouhé speciálky v okolí Kaspického moře, největšího slaného jezera na světě.

V kategorii automobilů na ní opět nenašla vážnějšího soupeře čtveřice továrních Volkswagenů. A všechny své soupeře doslova deklasovala.

Vítězství vybojoval Španěl Carlos Sainz s náskokem dvaceti sekund před Američanem Markem Millerem. Zatímco čtvrtý Jihoafričan De Villiers ztrácel na vítěze zhruba tři minuty, pátý Francouz Lavielle už nabral manko téměř tři čtvrtě hodiny.

Čtvrtá etapa byla bohužel konečnou pro českou dvojici Miroslav Zapletal, Tomáš Ouředníček. Asi 100 km před cílem se motor jejich Mitsubishi přehřál a vypověděl službu.

Posádka na pomoc čekala víc než hodinu. Závodní speciál jí nakonec pomohl odtáhnout do bivaku tým z Ukrajiny. Bohužel, závada se ukázala být neopravitelnou a soutěž tak pro českou dvojici předčasně skončila.

„Závod je to opravdu nádherný. Je velká škoda, že jsme museli odstoupit, ale selhala nám technika a náhradní motor bohužel nemáme“, komentoval celou událost na oficiálním webu OffroadSport.cz týmu navigátor Tomáš Ouředníček.

Loprais neměl naftu, Rusové opět nejrychlejší

Problémům se v úterý nevyhnul ani další Čech Aleš Loprais. Svou Tatru však přesto dovezl do cíle v pátém nejrychlejším čase. Stejně si stojí i celkově.

„Krásná etapa, jakoby pravá dakarská. První dvě třetiny šly výborně, ale asi 170 km před cílem jsme v kabině ucítili naftu a zaznamenali extrémní úbytek paliva,“ popsal Loprais nečekanou situaci na oficiálních stránkách Loprais Tatra Teamu.

„Když jsme zastavili, odhalili jsme prasklou hadici přívodu paliva. To samo o sobě nebylo tak hrozné, jako zdrcující zjištění, že nemáme naftu na dojetí do cíle. Přepli jsme na úsporný režim, vypnuli pohon 4×4 a jeli jen s pohonem zadních kol. Nafty ale bylo i tak málo a zdálo se, že závod je pro nás ztracen.“

Posádku nakonec od předčasného konce soutěže zachránily dvě okolo projíždějící civilní cisterny.

„Byly sice prázdné, ale jejich řidiče jsme přemlouvali tak dlouho, až nám jeden z nich dovolil si z jeho nádrže vysát 45 litrů nafty. Tu jsme sice královsky zaplatili, ale v tu chvíli bychom za ni dali vše, co na autě vezeme. Nakonec to klaplo a do cíle jsme dojeli,“ uzavřel zajímavou příhodu Loprais.

Kamionům v úterý vládl Rus Firdaus Kabirov na Kamazu, který zvítězil s luxusním náskokem deseti minut. V průběžné klasifikaci už vítěz letošního Dakaru poskočil na druhou příčku za vedoucího krajana Čagina.

Rallye Hedvábné stezky, 4. etapa (876 km, z toho 580 km měřených):

Automobily: 1. Sainz 5:13:05, 2. Miller (USA) -20, 3. Al-Attiyah (Kat.) -1:53, 4. De Villiers (JAR/vš. Volkswagen) -3:12, 5. Lavielle (Fr./Nissan) -41:06, 6. Gache (Fr./SMG) -46:05, … 27. Janeček (ČR/Toyota) -3:00:54, 38. Zapletal (ČR/Mitsubishi) -4:33:37.

Celkově: 1. Al-Attiyah 8:32:00, 2. Sainz -2:03, 3. Miller -8:33, 4. De Villiers -11:57, 5. Lavielle -1:03:22, 6. Kahle (Něm./Honda) -1:14:43, … 27. Janeček -4:44:55. Zapletal po etapě odstoupil.

Kamiony: 1. Kabirov 5:54:07, 2. Čagin (oba Rus./Kamaz) -10:02, 3. G. De Rooy (Niz./Iveco) -16:53, 4. Mardějev (Rus./Kamaz) -34:00, 5. A. Loprais (ČR/Tatra) -47:12, 6. Behringer (Něm./MAN) -53:20, … 9. Macík (ČR/LIAZ) -1:12:20.

Celkově: 1. Čagin 9:52:15, 2. Kabirov -2:33, 3. G. De Rooy -9:25, 4. Mardějev -43:24, 5. A. Loprais -51:49, 6. J. De Rooy (Niz./Iveco) -1:12:37, … 9. Macík -1:44:17.


Autor: Radek Weber

8.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Papež František
1 4

Lidé nejsou otroci. Papež kritizoval práci v neděli

Letadlo společnosti Air Berlin
6

Lufthansa nakonec nepřevezme rakouskou Niki. Kvůli Evropské komisi

Nymburská lávka je definitivně uzavřena! Není bezpečná, rozhodli radní

Přesně v 15.37 ve středu prošla po nymburské lávce pro pěší poslední chodkyně. Vzápětí tři muži instalovali na kraj lávky kovovou mříž s cedulí zákazu vstupu chodcům. Je to výsledek jednání radních, kteří z bezpečnostních důvodů nechali lávku uzavřít.  

Oblíbená akce je tu. Česko si už dnes zazpívá po celé republice koledy

Zpříjemněte si s Deníkem čekání na Ježíška zpíváním. Po celé republice už dnes od 18 hodin zazní koledy Nesem vám noviny, Narodil se Kristus Pán či Půjdem spolu do Betléma. Celý večer pak zakončíte vánoční písničkou Vánoce, Vánoce přicházejí.

Přerozdělování imigrantů? Babiš je proti trvalým kvótám: Návrh je nepřijatelný

Premiér Andrej Babiš (ANO) odmítl trvalý přerozdělovací mechanismus imigrantů mezi členskými zeměmi Evropské unie, jak je v navrhované reformě evropského azylového systému. Při dnešním jednání sněmovního evropského výboru o pozicích Česka pro nadcházející jednání Evropské rady v Bruselu varoval v této souvislosti před novým pnutím v unii a případnými odchody dalších členských zemí z bloku.

DOTYK.CZ

Po stopách zvířecích emocí. Rozumíme jim vůbec?

Zvířata jsou nám daleko bližší, než jsme ochotní si připustit. Prožívají si svá malá i velká citová dobrodružství. Nejsou jim cizí radost, smutek, strach ani láska. Fakt, že kohout umí svým slepicím lhát, že zvířata dokáží jednat nezištně a že veverky jsou vychytralé zlodějky, by ještě před několika lety lidé považovali za fantazírování. Zkušený německý lesník Peter Wohlleben, milovník přírody, se vydává po stopách zvířecích emocí, jež utvářejí jejich pestrý svět.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT