Ačkoli v tuzemsku je Facebook s přehledem nejoblíbenější sociální sítí, u českých hokejových reprezentantů to zdaleka neplatí. Prostřednictvím facebookových profilů totiž nasbírali méně než čtvrtinu z celkového počtu svých internetových fanoušků.

Sociální sítí číslo jedna je pro ně Instagram, zejména hráči NHL volí často Twitter.

Twitter je také doména hokejového krále sociálních sítí Jakuba Voráčka. Nebojí se odhalit na něm i své negativní pocity a pro jadrný výraz nechodí daleko. Necílí však na české, nýbrž na americké publikum. „Páni, ukradl jsem snad někomu oběd? Proč tolik nenávisti? Lidi, co nikdy nic nezkusili, akorát všechno kazí. Přesto je život fajn," zní jeden z jedho posledních tweetů, jímž reagoval na kritiky, kteří mu vyčítali pokles výkonnosti.

Na druhém místě v žebříčku virtuální popularity se umístil instagramový guru Jakub Vrána. Bronzová pozice patří Ondřeji Palátovi, který je jako jediný z českých hokejistů zastoupen rovnoměrně na všech třech hlavních sociálních sítích.

Sebepropagace? Důležité, myslí si hráči NHL

Většina českých hokejistů si totiž vystačí s jednou nebo dvěma. Zcela proti proudu pak jdou Michal Řepík s Filipem Chytilem, kteří sami sebe v on-line světě neprezentují vůbec. Bratři Zohornové sice mají soukromé profily na Facebooku a Twitteru, ale už několik let na nich nic nenapsali.

Důležitost vlastní propagace vnímají především hráči americké NHL, kteří mají v průměru přes 43 tisíc fanoušků. Extraligoví hokejisté se spokojí s deseti tisíci přívrženců. A zcela chladné nechávají sociální sítě reprezentanty působící v KHL – jejich profily sleduje méně než 2500 lidí.

Mistrovství světa v hokeji 2019.Zdroj: Deník