K první srážce došlo ve směru na Prahu a krátce poté se začala kupit havarovaná auta i v protisměru. Celkem se do téměř stovky nehod postupně zapletlo 231 aut. U hromadné nehody zasahovaly všechny záchranné složky, přibližně sto padsát lidí, včetně těch, kteří měli mít zrovna volno.

S transportem zraněných pomáhaly vrtulníky. Na Vysočinu přiletěl na jednání krizového štábu i tehdejší ministr vnitra Ivan Langer. Ten zvažoval nasazení armády, k tomu nakonec nedošlo. Největší nehoda v historii Česka se tehdy obešla bez obětí na životech – zraněných bylo třicet, z toho tři těžce.

Patrový autobus Neoplan N122 sjel u Nažidel 8. března večer, kolem 20.20, ze sedmimetrového srázu, přetočil se přes střechu a zůstal ležet na levém boku. Zpátky na vozovku ho druhý den vytáhla těžká technika
Mami, jedeme jako blázni. Od tragické nehody u Nažidel uplynulo 20 let

Na dálnici se během dne vytvořily až třicet kilometrů dlouhé kolony, ve kterých až do večerních hodin uvízlo na dvacet tisíc lidí. Doprava kolabovala i na objízdných trasách. Zásadním rozhodnutím tehdy bylo rozřezat středová svodidla, aby tak auta z kolony mohla odjíždět, třebaže opačným směrem, než kam původně jela. Dálniční policisté pak celý měsíc případ rozplétali.

Co se stalo 20. března 2008:
* dopoledne začalo hustě sněžit
* auta včetně kamionů a autobusů po mnoha nehodách na 11 hodin zablokovala dálnici D1 mezi 90. a 140. kilometrem
* 30 lidí bylo zraněných, tři z nich těžce, škoda se vyšplhala na téměř třicet milionů korun
* policisté nakonec událost vyhodnotili jako 93 dopravních nehod, ve kterých bylo poškozených 231 aut