"Dne 4. 8. 2024 ve 21:14 hodin ve stanici Jablonné nad Orlicí nedovoleně minul osobní vlak Os 7180 (Mlýnický Dvůr – Ústí n. Orlici) návěstidlo zakazující jízdu a vjel do postavené vlakové cesty pro protijedoucí osobní vlak Os 7185 (Ústí n. Orlicí – Králíky). Čela vlaků zastavila 32 metrů od sebe. Mimořádná událost se obešla bez zranění i hmotných škod. Drážní inspekce zahájila vlastní šetření této mimořádné události včetně zpracování závěrečné zprávy," uvedla v pondělí ráno Drážní inspekce v tiskové zprávě.
Strojvedoucí si chybu uvědomil a začal brzdit. „Čela vlaků byla od sebe 32 metrů,“ řekl serveru Zdopravy.cz generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera.
Podobná mimořádná událost se v Jablonném stala 22. července 2020. Dva osobní vlaky společnosti Leo Express Tenders tehdy také jely po jedné koleji proti sobě a oba rovněž včas zastavily. Podle vyšetřovatelů strojvedoucí vlaku, který měl na nádraží v Jablonném počkat, než přijede spoj od Letohradu, odjel dříve. „Při průjezdu kolem návěstidla (…) si uvědomil, že na návěstidle svítí návěst Stůj, a okamžitě zavedl rychločinné brzdění,“ uvedla rok poté inspekce.
Před vlakem, který do Jablonného přijížděl, naskočila návěst Stůj a strojvedoucí pomocí rychlobrzdy také stihl zastavit. Dopravce dal strojvedoucímu, který podle Drážní inspekce nehodu zavinil, výpověď.
Od ledna do konce července letošního roku se podle serveru Zdopravy.cz na české železnici odehrála stovka případů nedovolené jízdy. Meziročně jde o nárůst o 21 procent, loni za stejné období bylo 82 takových případů.