Ukazují to snímky zaslané redakci deníku Zdopravy.cz, které pořídil Zdeněk Mleziva. Ty jsou ve velkém kontrastu s fotografiemi od hasičů, které ukazují podstatně zarostlejší kolejiště. Nabízí se samozřejmě otázka, proč k úpravě nedošlo už dříve.

Deník Zdopravy.cz už ve středu upozornil, že kombinace husté vegetace a ranní rosy mohla způsobit problémy s brzděním vozu. Vůz ve stanici vůbec nezastavil, ale projel, brzdná dráha byla přes 300 metrů.

Verzi problému s adhezí podporuje i výpověď svědka nehody, kterou zveřejnil server iDnes.cz. „Strojvedoucí nemohl dělat vůbec nic. Seděl v kabině do poslední chvíle, sledoval přístrojovou desku, snažil se situaci zachránit, ale nešlo to. Osobní vlak jel po smyku, kola se mu netočila. Z motoráku se doslova staly sáňky na ledu,“ řekl svědek nehody.

Chemický postřik

Oproti některým jiným srážkám vlaků loni či letos Správa železnic k této nehodě spíše mlčí. Na twitteru zveřejnila video, jak projíždí vlak po nehodě tratí, aby dokázala, že kolejiště nebylo až tak zarostlé.

Podle Správy železnic proběhl poslední postřik ve Kdyni 3. září. „Likvidace nežádoucí vegetace prováděna primárně chemickým hubením a mechanicky doplňkově v místech, kde je chemické zakázáno, nebo kde je vegetace odolná vůči tomuto ošetření. Po aplikaci chemickým prostředkem dojde k úplnému zaschnutí a rozpadnutí celé rostliny. Chemické ošetření aplikujeme minimálně dvakrát ročně. V Kdyni byla poslední aplikace chemického postřiku provedena dne 3. 9. 2020,“ řekl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.

„Činit jakékoliv závěry ve stádiu šetření nehody a spekulovat o přímé souvislosti s nehodou je zcela zavádějící. Drážní inspekce doposud nesdělila žádné dílčí výsledky šetření, nenaznačila ani důvod nehody v nedostatečné údržbě. Prosím, vyčkejme na výsledky šetření,“ dodal Illiaš.