Velitel zásahu po příjezdu zjistil požár, který vzniknul na dvou místech na brzdovém obložení. „Hasiči provedli prvotní zásah pomocí přenosných hasicích přístrojů. Následně podvozek ochladili jedním vysokotlakým proudem a situaci monitorovali termokamerou,“ řekl k zásahu hasičů jejich mluvčí.

Událost se bohužel neobešla bez zranění. „Při evakuaci se na ruce zranil stevard, kterého na místě ošetřila posádka zdravotnické záchranné služby, transport do nemocnice nebyl nutný. Nikdo další zraněn nebyl,“ uvedl Jaroslav Gabriel.

Vlak navíc zastavil přímo na nádraží, nebylo tak nutné omezovat provoz na frekventované trati mezi Prahou a Plzní. Proč ale vagón začal hořet, se zatím neví, na zjištění všech okolností nyní pracují odborníci. „Příčinou vzniku požáru i stanovením výše škody se zabývá vyšetřovatel drážních hasičů,“ řekl mluvčí hasičů.

Hořící vagón nahlásili na tísňovou linku Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje ve středu 4. prosince před 20. hodinou. K události vyjeli jednotky profesionálních hasičů ze stanic Hořovice a Beroun a dobrovolní hasiči obcí Komárov a Žebrák. Z Plzně přijeli místně příslušní drážní hasiči z Hasičské záchranná služba Správy železniční dopravní cesty.