Jde o výjimku – kdy arcibiskup figuruje v reklamě – když však dopravní podnik Jana Graubnera požádal, zda by „nezahrál“ jednu z postav v příběhu „Všichni bez rozdílu..“, nemusel se příliš dlouho rozmýšlet.

„Už přesně nevím, koho napadlo jít takto troufale až do těchto míst..,“ vzpomínal ředitel DPMO Vladimír Menšík, jak se rodilo „obsazení“ v poslední reklamě na olomoucký dopravní podnik.

„Pan arcibiskup souhlasil hned při prvním setkání a účast přislíbil,“ popisoval.

Arcibiskup Jan Graubner využívá hromadnou dopravu celkem běžně a podpořit ji, považoval za dobrý nápad.

„V reklamách obvykle nevystupuji, ale podpořit městskou dopravu považuji za správné. Když bude městská doprava dobře fungovat a když ji budou lidé využívat, bude město méně zamořeno auty a jejich zplodinami. Sám tramvaj využívám tehdy, když mám cestu mimo centrum Olomouce,“ reagoval Jan Graubner.

Olomoucký arcibiskup figuruje v nejnovější reklamě s podtitulem „Všichni bez rozdílu..“ spolu s ředitelem Tyflocentra Olomouc Janem Příborským a dalšími dvěma „komparzisty“.

Inspirovali se ve Vídni

Na dopravních prostředních v krajském městě se již objevily čtyři reklamní příběhy, například důchodkyně s mladíkem, který se jí snaží pomoci při vystupování, což už není nutné, protože po Olomouci jezdí nízkopodlažní vozy.

V reklamách v řadě případů vystupují zaměstnanci dopravního podniku.

Inspiraci pro reklamní projekt čerpalo vedení DPMO ve Vídni.

„Nápad, prezentovat se tímto způsobem, se mi zalíbil. Forma příběhu se mi zdála zajímavá,“ uvedl ředitel Vladimír Menšík s tím, že reklamy se budou postupně obměňovat.

„Už máme vymyšleny další. Žádný z příběhu se nebude objevovat déle než rok,“ uzavřel.