Soupravu tvoří lokomotiva, kterou si dopravce Arriva pronajal od společnosti RegioJet. Na místo obvyklého žlutého nátěru ji zdobí zelený polep se siluetami šumperské radnice a velkolosinské papírny. Vagony za ní zapřažené dříve sloužily v rychlíkové dopravě v Německu.

„Vnitřek vagonu je hezký, útulný, cestovalo se mi pohodlně. Oproti starému motoráku je tu určitě lepší komfort," poznamenal Milan Kašpar, který využil jeden z prvních spojů.

V elektrické trakci jezdí na podhorské trati pět párů vlaků.

„Bude tak naplněna podmínka pro kolaudaci trati v letošním roce," sdělil před nedávnem Jaroslav Tomík, ředitel organizace KIDSOK, která v Olomouckém kraji organizuje veřejnou dopravu.

Zbylé spoje zajišťují jako dosud motorové vozy. Počet elektrických vlaků má v budoucnu vzrůst a přímé soupravy mají z Koutů zajíždět až do centra Olomouckého kraje.

Zavedení novinek umožnila elektrifikace a velká modernizace devatenáctiki­lometrové trati v druhé půli loňského roku. Bezmála půlmiliardový projekt stihli stavbaři v rekordním čase šesti měsíců.

Stavební firmy kromě vztyčení sloupů a natažení trolejového vedení přestavěly nádraží v Petrově a v Koutech, v Loučné nad Desnou vybudovaly místo zastávky výhybnu. Proud do trolejí dodává nová měnírna ve Filipové. Provoz řídí nové zabezpečovací a sdělovací zařízení, ve většině zastávek dělníci prodlužovali nástupiště.