Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kauza radary v Prostějově pokračuje, odborníci vytipují nebezpečná místa

Prostějov – Prostějovský magistrát stále nemá jasno, jak naložit ve městě s měřením rychlosti. Radnice, která už dvakrát zrušila výběrové řízení na měřice rychlosti, nyní sestavila skupinu odborníků. Ta má projednat, jakým způsobem město zajistí měření rychlosti, a vytipovat nebezpečná místa ve městě. Ve hře je i možnost instalace tzv. inteligentních semaforů.

5.8.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Kateřina Slouková

„Společnost Czech Radar vyzveme, aby odstranila svá měřící zařízení. Uvažovali jsme o vypsání výběrového řízení pro všechny měřice, ale nakonec ustanovíme pracovní skupinu složenou ze zástupců města, policistů a městské policie, která navrhne další postup. Skupina zároveň vytipuje stanoviště, kde dochází k častým nehodám," informovala náměstkyně primátora Alena Rašková.

Odborníci také projednají i případnou instalaci inteligentních semaforů se zabudovaným radarem. Zařízení funguje tak, že pokud auto jede předepsanou rychlostí, přepne se trvale svítící červená na zelenou. V opačném případě zůstane na semaforu červená, která svítí tak dlouho, dokud řidič nezpomalí na požadovanou rychlost.

„Inteligentní semafory fungují již na třech místech Olomouckého kraje. Jsou vhodným řešením zajištění bezpečnosti silničního provozu pro dlouhé rovné úseky na vjezdech do měst. Osobně se mi takové řešení líbí," dodala Alena Rašková.

Jednou z variant je i provozování stacionárních radarů samotným městem.

„Pracovní skupina se bude zabývat také možnostmi změn lokalit eventuálního umístění stacionárních radarů. První radar byl v Prostějově instalován v roce 2005 a další o tři roky později. Za tu dobu se změnily poměry v dopravě a například radar v Brněnské ulici směrem do centra od kruhové křižovatky s Okružní se jeví jako nadbytečný," podotkla Alena Rašková.

Radnice již dvakrát zrušila zadávací řízení na měřiče rychlosti.

„Před vyhlášením nového zadávacího řízení na dodavatele systému měření rychlosti vozidel ve městě zpracujeme celkovou dlouhodobou analýzu možností a způsobů řešení celé problematiky," vysvětlila Alena Rašková.

„Chceme maximální průchodnost výběrového řízení. Měření rychlosti ve městě musí být, ale nesmí ho být moc, aby nezpomalovalo dopravu," vyjádřil se primátor města Miroslav Pišťák.

První stacionární radar nechala prostějovská radnice nainstalovat v roce 2005 na křižovatku ulic Vápenice a Kostelecká. Nakonec jich v ulicích města měřilo okamžitou rychlost jedenáct. Protože však v systému zpracování dat našli krajští úředníci pochybení, radary přestaly řidiče fotit. Magistrát pak loni s vlastníkem zařízení – firmou Czech Radar – vypověděl smlouvu o pronájmu radarů. 

Autor: Hana Masaříková

5.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kouření v hospodách
3 7

Senát možná vládě doporučí zmírnění protikuřáckého zákona

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
87 14

Babiše chtějí vydat poslanci pěti stran. SPD se ještě podívá do spisu

Kandidáti odsoudili útok na děti z Teplic. Být táta, nařežu vám, řekl Topolánek

Jasný vzkaz vyslali uchazeči o Hrad těm, kdo se ohavně strefovali do prvňáčků ZŠ Plynárenská v Teplicích. „Kdybych byl táta, tak vám nařežu,“ řekl v debatě Deníku Mirek Topolánek.

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Soubor budov Transgas na Vinohradské třídě v Praze nebude kulturní památkou. Jejich majitel, který chce na místě stavět nové domy, je může zbourat. S odkazem na rozhodnutí ministerstva kultury to dnes uvedly Hospodářské noviny a Právo. Rozhodnutí o zastavení přezkumného řízení však dosud nebylo doručeno všem účastníkům řízení a ministerstvo je na dotaz ČTK nechtělo komentovat.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT