„Na lávku je vydáno stavební povolení s prodlouženou platností do ledna roku 2017. Celkové náklady jsou odhadnuty na šestnáct milionů korun," sdělila mluvčí olomouckého krajského úřadu Kamila Navrátilová.

Na Červenohorském sedle se velké parkoviště pro turisty nachází na jedné straně silnice, většina sjezdovek i sedačková lanovka pak na druhé straně vozovky. Aby se lyžaři dostali k vlekům, musejí putovat přes vytíženou vozovku první třídy.

„Zvláště pro lidi, kteří silnici nemotorně přecházejí v těžkých lyžařských botech, je tento manévr riskantní. Problémem je také špatná viditelnost, na sedle bývají často mlhy," sdělil Tomáš Klíma, jednatel šumperského Ski klubu, který provozuje lyžařský areál.

Řidiči se musejí mít notně na pozoru. „V zimě se na silnici pohybuje hodně lidí, co je nepříjemné, že silnici přecházejí na horizontu. Když se jede z jesenické strany, často jsou vidět na poslední chvíli. Zvláště v mlze je to pro chodce o život," konstatoval Jiří Tůma ze Šumperku, který úsekem projíždí poměrně často. Tragická nehoda se stala před několika lety, kdy vůz srazil muže, který šel po vozovce s lyžemi přes rameno. Turista následky střetu nepřežil.

Plány na stavbu můstku existují už řadu let, problém byl ale doposud s financováním. Větší šanci než provozovatel areálu Ski klub, který je po právní stránce občanským sdružením, má obec Loučná nad Desnou. V roce 2009 se proto obec snažila získat na projekt dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury a měla rovněž přislíbený několikamilionový příspěvek od kraje. Dotaci ale neobdržela, takže ze stavby lávky sešlo. Až letos v dubnu, kdy už bylo rozhodnuto o rekonstrukci silnice I/44, starosta Loučné nad Desnou Jaroslav Sembdner požádal Olomoucký kraj o poskytnutí financí.

„Silnice se bude do konce roku 2016 opravovat, pokud se lávka nezačne stavět současně s rekonstrukcí vozovky, nebude stát už nikdy," domnívá se Jaroslav Sembdner.

Dvouletá oprava šumperské strany silnice na Červenohorské sedlo začala v září, přes zimu bude vozovka vždy průjezdná.