Na oslavu svého jubilea vyjel s cestujícími ze Šumperka do Uničova, Troubelic a Újezdu u Uničova. O jízdu historického vlaku byl velký zájem.

„Vůz M 120.417 Věžák vyrobili v roce 1931 ve vagónce v Kopřivnici. Je to jediný provozuschopný motorový vůz z první republiky v České republice. V Šumperku je od roku 1984, kdy skupinka nadšenců začala s opravou tohoto unikátního vozu,“ přiblížil Václav Štopl, který se o muzejní kousek stará.

Věžák je nyní majetkem Národního technického muzea v Praze, opravy byly dokončeny v roce 1991. Vůz je poháněn šestiválcovým benzínovým motorem, spotřeba je ovšem úctyhodná: na sto kilometrů sto litrů benzínu. Muzejní kousek se po kolejích řítí padesátkou, ale ani sedmdesátikilometrová rychlost prý není problém. Vyjížďky motorák absolvuje maximálně jednou ročně.

„Oslavit výročí tohoto unikátního vozidla bylo pro náš klub velkou výzvou. Příprava těchto oslav ale nebyla jednoduchá. Jednak bylo potřeba sehnat od sponzorů potřebné finance, ale hlavně bylo nutné uvést do provozu samotný vůz. V létě roku 2009 měl poruchu motoru a oprava skončila až letos. Na jeho zprovoznění se velkou měrou podílel Petr Štipčák ze šumperského depa, za což mu patří velký dík,“ uvedl Luděk Svítek z Klubu přátel kolejového autobusu, který sobotní jízdy pořádal.