V některých případech se jednalo o podněty zcela nové, protože setkání bylo svolané, aby připomínkovalo upravené nákresy architekta Martina Frömla. U dalších lidé zmínili, že nejsou sice ničím novým, ale že trvají na tom, aby byly brány na zřetel.
Účastníci postupně probrali desítky připomínek. Nejvíce se jich týkalo dopravního řešení v oblasti. Části obyvatel se nelíbila jednosměrná silnice místo dnešní obousměrné, která se nachází mezi bytovými domy jižně od ulice Šárka. Stížnosti však padaly také na parkoviště, a především na nedostatek míst na nich.
Zeleň versus parkování
„Chtěli jsme dosáhnout kompromisu mezi zelení a parkováním a tomuto zadání se architekti snažili vyhovět," řekl na úvod vedoucí odboru rozvoje a investic Antonín Zajíček. Ten také připomněl, že se lidé sešli proto, aby se vyjádřili ke změnám v projektu, které měli na starosti například dopravní technici či zástupci plynáren a elektrárny.
Z plánů tak například vypadlo dětské hřiště, které podle všeho nakonec nebude na okraji Šárky v sousedství nájezdu na rychlostní silnici R46. Došlo také ke změně šířky nájezdů v některých místech, a to pro potřeby hasičských vozidel. Antonín Zajíček na úvod uvedl, že se nejedná o „revoluční změny".
To například nezpochybnil první diskutující Jaroslav Hubálek, poukázal ovšem na to, že obyvatelé sídliště na ně čekali desítky let.
„Proč se dělá revitalizace po padesáti letech? Ostatní sídliště ve městě jsou mladší, a tak dlouho se tam čekat nemuselo," řekl muž, který následně požadoval upřesnit etapy regenerace.
„První etapu může už v pondělí odhlasovat zastupitelstvo a pracovalo by se příští rok. Druhá etapa bude v roce 2017, třetí rok nato," informoval Antonín Zajíček. Některé lidi těmito informacemi moc neuklidnil. „Je mi z toho zle," ozvalo se mimo jiné v sále.
Lidé následně rozebrali sídliště a plánované opravy po blocích. Velká část připomínek směřovala k parkování. Další obyvatel sídliště totiž spočítal, že stovky lidí nadále nebudou mít kam svá auta postavit. Jiný zase nesouhlasil s poměrem zeleně a parkovacích ploch.
„Nejlepší by teda bylo celé sídliště vybetonovat a všude by pak mohla stát auta. Pak by ale nebyla žádná odpočinková zóna, žádná parková úprava, žádná zeleň," reagoval Martin Fröml. Jeden z přítomných následně označil jeho projekt jako „velmi dobrou práci studenta architektury".
„Neberte to jako útok z mé strany," dodal muž, který uvedl, že celý život projektuje.
Zastávka bez střechy
Další z účastníků diskuse, Šárka Kopřivová, chtěla úpravy zastávek MHD. Zatímco jedna je aktuálně zastřešená, u další střecha chybí. Poukázala také na to, že zastávky jsou naproti sobě a nikdo tak kolem zde stavějících autobusů nemůže projet.
Antonín Zajíček v tomhle případě slíbil, že se věcí bude magistrát zabývat. Stejně tak podle něj bude společně s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) pracovat na protihlukové stěně mezi obytnými domy a silnicí R46.
„Oprava protihlukové stěny je věcí ŘSD a může začít už příští rok. Prodloužení je pak záležitostí města a plánujeme ho," slíbil Antonín Zajíček.
Chvílemi však musel společně s náměstkem primátorky Pavlem Smetanou, radním Jaroslavem Šlamborem a autorem projektu čelit rozladěným dotazům.
„Budeme tady bydlet my, nebo vy? Neděláte věci pro nás, ale tak aby to vyhovovalo vám," prohlásila například žena ve druhé řadě.
Další muž, který je podle všeho v kontaktu s úřady kvůli kvalitě života na sídlišti už desítky let, v tu chvíli už vyprazdňujícímu se sálu sdělil, že má doma celý šanon písemností z jednání s magistrátem.
„Z toho, jak to plánujete, se půlka obyvatel sídliště regenerace nedožije," obrátil se na radní. Manželka si prý z něj už doma dělá srandu. „Říká mi: Prosím tě, co se o to zajímáš. Stejně se toho ty už nedočkáš," dal k dobru muž, který také dodal, že Šárka mohla být vyřešená už dávno. „Dostalo se však na rondely, za které vyhodilo město miliony," doplnil.