Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Olomoucká firma boj o trať vzdala, chystala nasadit patrové pantografy

Olomouc – Byla to pro ně výzva. Lidé jim fandili a hlavně získali zdroje financování. Olomoucká firma, která doposud provozuje pouze nákladní vlaky a přepravuje hlavně stavební materiál, se chtěla utkat s velkými hráči v osobní dopravě o provoz na rychlíkové trati Olomouc-Opava-Krnov.

18.10.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Smělé plány nakonec vzdala.

Doposud nemá černé na bílém, že nízkopodlažní vozy, které chtěla cestujícím nabídnout, by vyhovovaly složitým podmínkám na trati.

„Je to tak. Vzdali jsme to. Hlavně kvůli vozidlům. Jednali jsme s dodavatelem a po ústních dohodách to vypadalo velmi slibně a bezproblémově," popisoval jednatel Olomoucké dopravní Vlastimil Míček.

„Bohužel doposud od výrobce písemně nemáme schválení vozidel pro trať, která je poměrně komplikovaná a zahrnuje několik tunelů. K tomu když přidíme připravenost a průběh nabídkového řízení ze strany ministerstva dopravy, jiné řešení nevidíme. Nedivili bychom se, pokud by soutěž nakonec skončila úplným fiaskem," poznamenal jednatel.

Právě tunely mezi Hlubočkami a Domašovem nad Bystřicí dělali přepravci těžkou hlavu asi nejvíce. Chtěl nasadit nízkopodlažní, patrové pantografy tažené dieselovou lokomotivou, a neměl jistotu, že provoz souprav bude bezproblémový.

„Začali jsme jednat se Správou železniční dopravní cesty, jak by to vypadalo s průjezdy těchto vlaků, poukazovali jsme na možná rizika. Možná jsme přispěli k tomu, že je v tomto kritickém úseku dlouhodobá výluka a probíhá generální oprava tunelů," pousmál se Míček.

Firma vedla složitá jednání s investory a nakonec je pro dotovanou rychlíkovou trať nadchla. Nemohla si však dovolit nést zodpovědnost za to, že ne vlastní vinou nakonec nestihne nasadit soupravy včas.

„Pro mě je ještě skutečně velkým zklamáním omezení flexibility koncepce – jízdního řádu. Nemožnost dosažení vyšší cestovní rychlosti a změny tras citelně snižuje atraktivitu pro cestující a za daných podmínek bude náročnější je přilákat," přidal další závažné důvody, pro rozhodnutí olomoucké společnosti.

O trať se utkají dva zájemci

Soutěž o provozování dotovaných rychlíků mezi Olomoucí a Ostravou přes Krnov a Opavu vypsalo ministerstvo dopravy koncem března. Původní termín pro zájemce byl nakonec zrušen a přesunut na říjen. Původně se mluvilo o devíti možných adeptech. Zájem však nakonec opadl. Soutěž navíc začal na podkladě několika podnětů zkoumat antimonopolní úřad.

Podle představ ministerstva dopravy by se vlaky vítězné firmy měly rozjet po trati v roce 2014.

„S vítězným uchazečem bude uzavřena smlouva od začátku platnosti jízdního řádu pro období 2014/2015 na dobu následujících patnácti období, tedy do konce platnosti jízdního řádu pro 2028/2029," avizovalo na jaře ministerstvo dopravy. Původně měl nový přepravce vstoupit na trasu mezi Olomoucí a Ostravou příští rok v prosinci. Vláda ale schválila posunutí termínu o rok, aby firmy stačily včas sehnat kvalitní vlaky.

Autor: Daniela Tauberová

18.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Předvolební Deníku probíhala 19. října v Aviatice: Zbyněk Stanjura, Daniel Herman
51

Snazší bydlení? Politici slibují půjčky pro novomanžele a zrušení daně

Předvolební debata Deníku: (zleva) Vít Rakušan, Markéta Pekarová-Adamová, Ivan Bartoš
17 51

VIDEO: Neváhali ani vteřinu. Politici měli ohledně vlády s Babišem jasný názor

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si minisytryně Katla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Uberu roste konkurence. Lyft dostal od Googlu miliardu

Americký gigant Lyft ve čtvrtek oznámil, že obdržel investici jednu miliardu od společnosti Google Alphabet. Částka mu má pomoci k tomu, aby lépe obstál proti konkurenčnímu Uberu, který na trhu sdílené dopravy ve Spojených státech vede.

OBRAZEM: Policie Modrava nekončí, filmaři se na Šumavu vrátí

Režisér Jaroslav Soukup žádá čtenáře Deníku o zajímavé historky z prostředí venkovských lékařů a veterinářů.

Video veřejného znásilnění z Konga kolovalo na sítích. Bojuje se ženskými těly

Sedmiminutové video, ukazující nahou ženu, která je znásilněna, zmlácena a nakonec sťata před plným náměstím v jednom z měst v Demokratické republice Kongo (DRK) kolovalo na sociálních sítích několik měsíců, než bylo oficiálně staženo na apel televize France 24. Jak píše server CNN, tato znásilnění zapadají do širšího příběhu, který se datuje do 19. století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení