Na důstojné podmínky lidé čekají dva a půl roku. Tak dlouho totiž od železniční stanice odjíždí autobusy, které nahradily osobní vlaky do Zlatých Hor. Zajíždí sem i autobusy z centra města do lázní. Jediné zázemí pro cestující dnes tvoří označník zastávky s jízdními řády. Jakýkoli přístřešek zde chybí.

„Když prší, fouká nebo sněží, čekání na autobus je dost nepříjemné. Při hodně špatném počasí se schovávám do nedaleké nádražní haly," popsala cestující Eva Zelená.

Město Jeseník chce na místě provizorní točny vybudovat regulérní obratiště s krytou autobusovou zastávkou. Čekárna by měla být podobná té, která nedávno vznikla o dvě stě metrů níže v Lipovské ulici. Investici chce město spojit s akcí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

„Práce bychom chtěli zkoordinovat se SŽDC, která v letošním roce zrekonstruuje vlaková nástupiště," řekl starosta Jeseníku Adam Kalous. Pod budoucí zastávkou totiž leží drážní kabely, které bude nutné přeložit.
Rekonstrukce železniční stanice Jeseník nabrala zpoždění. Výběrové řízení na dvousetmilionovou akci musela správa železnic zrušit.

„Důvodem je fakt, že všichni uchazeči nabídli výrazně vyšší cenu, než byla ta předpokládaná," sdělil mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Organizace musí přepracovat zadávací dokumentaci a vyhlásit soutěž znovu.
„Mluvil jsem s ředitelem SŽDC východ Václavem Johnem a ten tvrdí, že k rekonstrukci letos dojde, SŽDC rychle vyhlásí nový tendr a udělá opatření pro to, aby se stavba rozjela," uvedl starosta Kalous.

Autobusy ze Zlatých Hor zajíždí k nádražní budově v Jeseníku od prosince 2012. Olomoucký kraj nimi nahradil osobní vlaky mezi oběma městy. Hejtmanství přestalo tyto spoje objednávat, aby mohlo ušetřené peníze použít na udržení rychlíků do Krnova poté, co je odmítl platit stát.