Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Severní obchvat Prostějova? Znovu v jednání a názory se různí

Prostějov – Plánovaný severní obchvat v Prostějově propojte s ulicí Pod Kosířem. Usedlíci ze sídliště E. Beneše i zástupci Občanského sdružení Hloučela právě takto vyzvali vedení města.

9.8.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Pech

„V záležitosti jsme před nedávnem oslovili nejen primátora, ale také prostějovského radního a náměstka hejtmana Olomouckého kraje Aloise Mačáka, který má na kraji na starosti oblast dopravy a je tudíž zodpovědný i za stavbu plánovaného severního obchvatu. Pan Mačák slíbil, že náš návrh orgány města projednají," uvedl František Filouš, předseda rady Občanského sdružení Hloučela.

Náměstek Mačák v reakci na žádost sdružení upozornil, že právě kraj bude investorem obchvatu. Navrhovanou spojku by dle jeho slov muselo budovat za peníze z obecní pokladny samo město.

„Protože propojení ulice Pod Kosířem na plánovaný severní obchvat není vyvolanou investicí, investorem spojky by muselo být město a to včetně jejího financování," potvrdil Mačák.

Jednání o spojce

Náměstek hejtmana Alois Mačák od úředníků magistrátu zjistil, že požadavek na zapracování propojení ulice Pod Kosířem s plánovaným obchvatem město do projektové dokumentace oficiálně nevzneslo.

„Tato změna by mohla zastavit v současnosti probíhající územní řízení, které by muselo začít v podstatě od začátku," nechal se Mačák slyšet a odhadl, že prodleva by činila půl až tři čtvrtě roku.

Projektová příprava severního obchvatu přitom začala před čtyřmi roky.

„Letos probíhá projektová příprava severního obchvatu," informoval v roce 2009 Petr Dlabal, vedoucí oddělení přípravy a realizace investic Krajského úřadu Olomouc.

Petice a Filoušův návrh

Nedlouho poté občané města požádali o spojku ulice Pod Kosířem se severním obchvatem.

„Petici s tímto požadavkem v roce 2010 podepsalo jak Společenství Beneše a Valenty, tak obyvatelé ze sídliště E. Beneše," sdělil František Filouš, předseda výboru občanského sdružení Hloučela. Ten za zmíněné sdružení letos znovu požádal o řešení spojky.

Vysvětluje, že také řešení by přineslo ideální dopravní obslužnost pro městkou sportovní halu i firmy, které sídlí u ulice Pod Kosířem.

„Autobusy se sportovci a fanoušky musí teď stejně jako nákladní auta jezdit po Olomoucké ulici, za přejezdem zahnout na Sladkovského ulici, pak odbočit na nepřehledné křižovatce u samoobsluhy a přejet most přes říčku Hloučelu," popsal trasu Filouš s tím, že nově by šoféři sjeli například v Držovicích z rychlostní komunikace R46, přejeli část obchvatu a přes sdružením prosazovanou kruhovou křižovatku sjeli do ulice Pod Kosířem.

„Do vnitřního města by však nákladní doprava nesměla", dodal Filouš.

Fišerova reakce

Co si o návrhu této spojky myslí náměstek primátora prostějovského magistrátu Zdeněk Fišer?

„Takové řešení možné není. Křižovatky totiž musí být v předepsaných minimálních vzdálenostech," reagoval Fišer.

Náměstek primátora popsal, že město v součinnosti s krajem řeší dopravní problematiku komplexně.

„Do Hanakovu i dalších firem by měla vést sběrná komunikace, která povede souběžně s obchvatem. Vyústění obchvatu pak bude na Kostelecké ulici, odkud bude pokračovat plánovaná nová silnice přes Hloučelu na severní obslužnou komunikaci. Touto trasou budou moci například obyvatelé sídlišť Svobody a Hloučela přejíždět jak do nákupní zóny na pomezí s Držovicemi, tak na rychlostní komunikaci," popsal Fišer. Náměstek míní, že takové řešení ulehčí provozu na Plumlovské ulici, Vápenici i sídlišti Beneše.

František Filouš na slova náměstka Fišera reaguje, že vzdálenosti křižovatek je možné přizpůsobit předpisům.

„V tom by neměl být problém. Jsme připraveni o tom jednat," vzkázal Filouš a upozornil, že pokud se jedná o sběrnou komunikaci pro zásobování Hanakov, tak návrh územního plánu z roku 2011 takové řešení neobsahoval.

„Proto žádáme, aby byla veřejnost co nejdříve seznámena s podrobnostmi tohoto nového záměru," vvzval František Filouš s tím, že Občanské sdružení Hloučela se v této věci bude i dále aktivně angažovat.

Autor: Radim Havlík

9.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zástupci TOP 09 sledují výsledky sněmovních voleb. Markéta Pekarová Adamová. 21.10.2017
25

Ze sněmovních stran utratí nejvíc peněz za jeden hlas TOP 09

Volby 2017 - štáb ČSSD v Lidovém domě - Milan Chovanec, Lubomír Zaorálek a Bohuslav Sobotka.
15 15

Volební lídr ČSSD Zaorálek: Voliče nám vzalo ANO i Piráti

Bartoš jako Steve Jobs? Piráti „uloupili“ voliče a slavili

Jak by to vypadalo v pirátské domácnosti, pokud by se do sněmovny dostal nejen předseda Ivan Bartoš, ale i manželka Lydie coby desítka pražské kandidátky? „Mazali bychom si na střídačku svačiny,“ žertoval.

SLEDUJEME ON-LINE

Sečteno. ANO vítězem voleb. Do sněmovny pronikli i Piráti a STAN. Druhá je ODS

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ Ve Sněmovně bude nejvíc stran v historii - devět. Poslance získali ANO 2011, ODS, SPD Tomia Okamury, Piráti, KSČM, ČSSD, lidovci, Starostové a TOP 09. Novináři Deníku byli ve všech volebních štábech, vyjma SPD, kam jim nebyla udělena akreditace.

Prezidentské kandidáty překvapil velký pád ČSSD. Obavy mají u SPD

Některé uchazeče o Pražský hrad překvapil výrazný propad sociální demokracie, úspěch hnutí ANO očekávali. Řekli to v reakci na výsledek sněmovních voleb.

Lídři stran se vyslovili pro poměrné dělení funkcí ve Sněmovně

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek doufá, že v nové Sněmovně bude zachováno poměrné zastoupení stran ve vedení komory. Podle šéfa lidovců Pavla Bělobrádka by však bylo kontraproduktivní, kdyby bylo více než pět místopředsedů. Místopředseda vítězného hnutí ANO Jaroslav Faltýnek s konsenzuálním rozdělením funkcí souhlasí, avšak připustil, že dohoda bude kvůli vysokému počtu zastoupených subjektů složitá. Politici to řekli v povolební debatě České televize.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení