„Dle našich zkušeností obstály pouze dva přechody," řekli po té, co prošli semafory převážně v centru města.

Podle nich mají dostatečný čas na přecházení chodci pouze u semaforů na křižovatce Wolkerovy a Brněnské ulice a u Hané.

„Ostatní přechody se semafory tak slavně nedopadly. Úplným propadákem je přechod naproti herně Broadway na Poděbradově náměstí. I když jsme šli docela v tempu, přejít jsme stejně nestihli," sdělili a dodali, že takových míst je ve městě hodně.

„V Prostějově je spousta přechodů, které tento problém mají, avšak nikdo se touhle problematikou zřejmě nezabývá," tvrdili.

Na radnici už dříve nějaké dotazy od občanů dostal. Seřízení semaforů však podle mluvčí magistrátu Jany Gáborové není v kompetenci městských úředníků.

„Seřízení provádí firma A.S.A. Podle mě nejde o takový problém, řidiči mají povinnost před přechodem počkat tak jako tak a pro chodce je důležité vejít na křižovatku v době, kdy pro něho svítí zelená," upozornila Jana Gáborová.

Radnice však podle jejích slov bude situaci řešit. „Záležitost projedná magistrát s odbornou firmou, která má na starosti seřízení semaforů," uvedla.

Složitá cesta ke změně

Ředitel prostějovské pobočky A.S.A. Martin Grepl vysvětlil, že seřízení semaforů předchází schvalovací proces. K tomu, aby se nějak změnilo, by se muselo vyjádřit hned několik institucí.

„Intervaly na semaforech pro chodce či řidiče stanovuje dopravní inženýr a podléhá schválení policie. Také se k seřízení vyjadřuje dopravní inspektorát a odbor dopravy na magistrátu. Právě ten nám pak případně posílá objednávky se změnami," vysvětlil. Podle něj změna intervalů je možná.

„Bylo by to však komplikované. Křižovatky jsou v centru města provázané, takže by se muselo upravit více semaforů," upřesnil.

Křižovatky jsou v Prostějově řízené třemi programy. Martin Grepl poznamenal, že se při jejich seřízení sleduje vždy nějaký účel.

„U některých semaforů se preferuje výjezd řidičů směrem z centra a města, u některých je to jinak. Na vnitřním okruhu města pak v protisměru hodinových ručiček funguje u semaforů „zelená vlna," objasnil.