„Tak jsem si na netu přečetl Váš článek o opravě „staré" silnice. Pokud po této silnici jedete, sám se můžete přesvědčit, že obec Olšany se o tuto cestu stará a snaží pečovat. Mrzí mne, že jste si toho nevšiml. Možná si toho všiml a potvrdí to Váš „profesionální" řidič Haliř," napsal redaktorovi Elfmark.

Marek Haliř volá po rozšíření krajnice nad stopkou o metr a půl. Popisuje, že jiná, krátká cesta mezi Olšanami a Prostějovem vede pouze po R46. Za průjezd po této trase se ale platí. Navíc na ni vedou nebezpečné nájezdy.

Ohledně technického řešení problémů s úzkou vozovkou nad stopkou olšanský starosta v reakci na text poukázal, že rozšíření silnice prý nespočívá pouze v zasypání příkopy.

„Domnívám se, že i ty mají svůj účel podél silnic. Takže by bylo potřeba větší rekonstrukce. A to musí někdo zaplatit. A to pomíjím, že se už opravdu nenacházíme na katastru naší obce," konstatoval Elfmark.

Rekonstrukci části vozovky odmítl i kvůli dětem.

„Musíme si uvědomit, že silnice vede v obci kolem základní školy a v tomto úseku rozhodně nemám zájem zvyšovat provoz," sdělil.

Milan Elfmark souhlasí, že někteří řeknou, že obec může vozovku opravit pro lidi.

„Ano, to je pravda. Ale podobně se zeptám i já. Co udělají řidiči pro občany Olšan, budou si dál dělat ze silnice závodní dráhu, případně smetiště, budou dodržovat pravidla provozu na této komunikaci, budou dodržovat rychlost v obci? Nebo se budou olšanští bát přejít silnici, jet po ní na kole, aby je nějaký „ohleduplný" řidič neporazil?" reaguje Elfmark v této souvislosti, aby shrnul, že on sám dává přednost opravě cesty na olšanských „Kačenkách", případně v dalších lokalitách obce, než rekonstrukci zmíněné části trasy, která není jejich a leží už mimo katastr obce.

"Však to nějaký blbec to uklidí"

Milan Elfmark šoférům vzkázal, že obec nechala letos i loni na staré cestě opravit výtluky a výmoly.

„Vyčistili příkopy a nasbírali několik pytlů odpadků, které řidiči zanechávají podél silnice. V letošním roce již dvakrát, brzo na jaře a nyní v srpnu. Patří mezi ně PET láhve, krabice od pizzy, hamburgerů, pneumatiky, plastové obaly od všeho možného a spousta dalších věcí," přiblížil Efmark, který míní, že takový nepořádek nikomu z šoférů nevadí. „Ti „profesionální" řidiči budou dál vyhazovat co je napadne, přece ve svém autě si nebudou dělat nepořádek, on to nějaký blbec uklidí," komentuje svůj náhled Elfmark.

Péče? Dokonce i něco navíc

Z dalších prací provedených tentokrát u vozovky staré cesty popisuje, že zaměstnanci obce ořezali větve a posekli trávu v příkopech.

„A to vše ve prospěch řidičů," vzkazuje Elfmark s tím, že jejich působnost je pouze v rámci olšanského katastru.

„Dokonce jsme však na žádost dopravního inspektorátu pročistili keře a posekli trávu i mimo náš katastr, aby dopravní značky umístěné na křižovatce byly dostatečně viditelné," vyjádřil se Elfmark s dovětkem, že údržba této „staré" silnice tak obecní pokladnu stála nemalé peníze.

O vlastnictví

Milan Elfmark připomněl, že stará silnice přitom není ani místní komunikace.

„Je účelová, tedy určená pro hospodářskou činnost zemědělských subjektů v Olšanech a Smržicích. Obslužnost Olšan je přitom zajištěna krajskými silnicemi," přiblížil a vyjmenoval, že část zmíněné „staré" silnice vlastní obec Olšany, soukromí zemědělci, Zemědělské družstvo Olšany-Hablov a Zemědělské družstvo Smržice a zbývající úsek pak obec Držovice.

„Pozemky pod silnicí v úseku Olšany – „Šamanov" jsou ve vlastnictví státu. Nyní jednáme, zda je možnost tyto pozemky převést do majetku obce. Ale u silnice to nejde bezplatně. Takže obec by musela od státu pozemky vykoupit, zatím neznám cenu. Ale to vše pouze na katastru obce, jak by to bylo na katastru obce Smržice, nevím a netuším, zda by je stát převedl Smržicím nebo Olšanům," uzavřel Elfmark.