Pokračovat tak bude rozsáhlá oprava osmikilometrového úseku frekventované cesty. Práce začaly loni na podzim, kdy dělníci káceli stromy podél silnice.

„Rekonstrukce potrvá podle smlouvy maximálně sedmnáct měsíců, do této lhůty nejsou započteny technologické přestávky vždy od poloviny listopadu do půlky dubna," informoval šéf Ředitelství silnic a dálnic Olomouckého kraje Martin Smolka. Dodal, že z celkové doby jsou tři měsíce vyčleněny na kácení lesa, které provádějí Lesy České republiky. Samotná rekonstrukce silnice potrvá čtrnáct měsíců.

„V letošním roce se musí zmodernizovat přibližně tři kilometry trasy," dodal Martin Smolka.

Práce budou zahrnovat rozšíření vozovky, silnici odvodní a vybudují na ní nové bezpečnostní prvky. Stavbaři také budou muset vyhloubit zářezy, vozovku totiž rozšíří směrem do svahu. Stráně stabilizují a vybudují u nich gabionové zdi. Součástí akce je osazení svodidel, směrových sloupků a dopravního značení na celém úseku. Počítá se také s opravou mostu přes Divokou Desnou v Koutech u odbočky na Dlouhé Stráně.

Změní se také parametry cesty na horizontu Červenohorského sedla, které tak bude bezpečnější pro pěší i řidiče. Stavební úpravy totiž zjednoduší odbočení na parkoviště hotelu. Silnice se v pravé části rozšíří o pět a půl metru, což umožní plynulé míjení čekajících vozidel. Vylepšení čeká také čtyři autobusové zastávky, které se na sedle nacházejí.

Ještě letos se navíc začne se stavbou lávky, která propojí jižní a severní svahy lyžařského areálu. „Výstavba lávky je naplánována na letní období a to v návaznosti na rekonstrukci silnice I/44 Červenohorské sedlo – jih. Dostavba mostu bude pokračovat v roce 2016 a to opět po dobu uzavírky silnice," sdělila mluvčí olomouckého krajského úřadu Kamila Navrátilová. Celkové náklady za přemostění vozovky budou přesahovat šestnáct milionů korun a velké části je uhradí Olomoucký kraj.

Zakázku na rekonstrukci silnice 1/44 získalo sdružení firem Metrostav a Kareta. Tendr vyhrálo s cenou 249 milionů korun bez DPH. Předpokládaná hodnota zakázky činila 460 milionů, stát tak ušetří přes dvě stě milionů korun.

Hlavní objízdná trasa v délce 47 kilometrů povede přes Lipovou-lázně a Hanušovice, ta ale nebude určena pro rozměrné kamiony. Ty budou muset volit cestu přes Rýmařov.