Stavbaři zahájí rekonstrukci cesty na jižní straně Červenohorského sedla nejdříve na začátku října. Je ovšem možné, že se do práce pustí až v příštím roce.

„Teprve 4. září končí lhůta pro podání námitek proti výsledkům výběrového řízení. Pokud žádné nebudou, okamžitě budeme činit všechny kroky k podpisu smlouvy s vítězem," řekl ředitel olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Silnici první třídy na jižní straně Červenohorského sedla budou moci cestáři uzavřít nejdříve prvního října. I tak by zůstala neprůjezdná nejdéle jen měsíc a půl.

Od poloviny listopadu musí být otevřená pro zimní provoz.

„Bude záležet na zhotoviteli, jestli ten měsíc a půl využije pro přípravu území pro stavbu, zejména aby se v jejím okolí začaly kácet stromy. Nebo zda jej nevyužije a těžit začne až na jaře," objasnil Martin Smolka.

Objížďka přes Hanušovice

Definitivní termíny uzavírek budou známy na konci prvního zářijového týdne.

Jasné však v tuto chvíli je, kudy budou auta uzavřený úsek objíždět. Vozy do výšky 3,9 metrů pojedou mezi Šumperkem a Jeseníkem přes Hanušovice, Ramzovou a Lipovou-lázně.

Auta, která budou z Jesenicka směřovat do Velkých Losin a opačně, projedou úsek mezi Losinami a Jidřichovem po silnici třetí třídy přes Pusté Žibřidovice a Žárovou.

Pro nákladní auta vyšší než 3,9 metru bude platit objížďka přes Bělou pod Pradědem, Vrbno pod Pradědem, Karlovice, Nové Heřmínovy, Bruntál, Rýmařov a Sobotín. Řidičům se touto objížďkou cesta oproti běžné trase prodlouží o 63 kilometrů.

V Loučné stavbu vítají

Podle starosty Loučné nad Desnou Jaroslava Sembdnera místní obyvatelé plánovanou opravu cesty vítají.

„Lidé z Loučné spíš míří směrem na Šumperk než na Jeseník, takže je zavřená silnice nijak neomezí. Navíc si zdejší podnikatelé slibují tržby, lidí bude na stavbě určitě pracovat hodně a někde také musejí jíst a spát," řekl nedávno Jaroslav Sembdner.

Rekonstrukce silnici na druhou stranu zkomplikuje situaci mnoha firmám z Jesenicka, ať už se jedná o dopravu zboží a materiálu, nebo zásobování.

„Určitě je to nepříjemné a dotkne se nás to. Jednou už ale tady taková uzavírka byla při opravě severní strany Sedla a taky jsme to zvládli. My používáme menší auta, takže můžeme jezdit přes Ramzovou. Horší je to s dodavateli, kteří navážejí zboží kamiony. Ti musejí uzavírku objíždět až přes Bruntál," sdělil začátkem července Zdeněk Fňukal, ředitel jesenické firmy Viden plus.