„Chci se zeptat, zda se uvažuje o použití nadrceného asfaltového recyklátu na dorovnání krajnice ve zúženém úseku na staré silnici do Prostějova. V současné době je k tomu vhodné počasí, při kterém se recyklát dobře „zapeče" a upravený povrch bude mít dobrou kvalitu," vyjádřil se před nedávnem ve webové diskusi na stránkách radnice v Olšanech u Prostějova nynější opoziční zastupitel a dřívější starosta obce Milan Kubíček.

Po rozšíření tamní krajnice ostatně volá například i profesionální řidič Marek Haliř z Prostějova.

„Vždyť by stačilo jen ten kousek toho zúžení o nějaký metr a půl rozšířit. Nechápu, proč to pro lidi neudělají," vrtí nad vozovkou hlavou Haliř. Popisuje, že pokud chtějí šoféři zvolit jinou co nejkratší cestu mezi Olšany a Prostějovem musí zvolit jízdu po rychlostní komunikaci R46.

„Nájezd na vozovku v Olšanech ale rozhodně bezpečný není, navíc na tu trasu můžete jen s dálniční známkou," upozornil Haliř.

Vedení Olšan u Prostějova však rozšíření krajnice na staré silnici odmítá.

„Silnice v daném úseku již není v našem katastru a pozemky nejsou v našem vlastnictví. Recyklát pak chceme především využít k úpravě a vybudování zpevněné cesty k přečerpávací stanici na Pijaně, abychom mohli zajistit její obslužnost," vysvětlil olšanský starosta Milan Elfmark.

Starosta si prý navíc není jistý, zda by bylo vhodné zasypávat v daném úseku příkop podél zmíněné komunikace.

„Je otázkou, zda zmíněnou komunikaci tímto způsobem rozšiřovat a přispívat tím ke zvyšování provozu v obci," uzavřel Elfmark.

Michael Vafek z prostějovského dopravního inspektorátu zdůraznil, že jde o soukromou cestu. O tom, co s ní bude, tedy rozhoduje vlastník. Starosta Olšan u Prostějova doplnil, že kromě obce je vlastníkem části staré silnice i zemědělské družstvo.

SOUVISEJÍCÍ: Na staré cestě u Olšan jsou zákazové značky, řidiči je ovšem nerespektují