Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Urychlí opravu centra Olomouce? Nejdřív změří otřesy od tramvají

Olomouc – Mohou tramvaje za padající zdivo v centru Olomouce, nebo ne? Vedení olomoucké radnice kladnou odpověď vylučuje. Přesto chystá provézt seismický průzkum provozu, ponechá sníženou rychlost tramvají v ulici 8. května a zvažuje snížit hmotnostní limity pro nákladní auta.

1.11.2012
SDÍLEJ:

Tramvaj v ulici 8. května projíždí kolem domu, ze kterého spadlo zdivo a smrtelně zranilo procházející ženu Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Jsme přesvědčeni, že tramvajový provoz nebyl příčinou pádu atiky z polikliniky a podobný názor předběžně vyjádřili i statici," sdělil první náměstek olomouckého primátora Ivo Vlach.

Radní nicméně rozhodli, že tramvaje budou v následujících dnech projíždět ulicí 8. května maximální rychlostí 20 km/h oproti původní „třicítce".

Zároveň bude platit desetikilometrová rychlost v blízkosti polikliniky SPEA, ze které se minulý týden utrhla atika. Protože tramvaje naberou zpoždění dvě až tři minuty, připraví město změnu jízdního řádu.

Radnice má v rukou materiál společnosti Ecological Consulting, která pro ni před rokem měřila vibrace z provozu olomouckých tramvají.

„Opíráme se o provedený seismický průzkum, takže naše rozhodnutí je možné chápat jako opatření předběžné opatrnosti. Chceme omezit i malá rizika," řekl Vlach s tím, že další měření bude následovat.

„V ulici 8. května jsme prověřovali vliv projíždějících tramvají a naložené tatry. Stejný průzkum jsme se teď rozhodli provést na ulici 1. máje, Denisova a Pekařská," uvedl náměstek Martin Major.

Nejnovější tramvaje mají na tř. 1. máje problémy

V roce 2007 město ulice Denisova a Pekařská opravilo, koleje tam jsou nyní uloženy do pryžového obalu.

„Rádi bychom viděli, jaký to má vliv na otřesy, které se přenáší na okolní zástavbu. Chceme vědět, jak by se situace zlepšila, kdyby byly koleje uloženy do stejného lože," prohlásil Major.

V dlouhodobém plánu města jsou rekonstrukce ulic 8. května a 1. máje.

„Pokud by se ukázalo, že vliv takového uložení kolejí je nezanedbatelný, určitě bychom urychlili přípravu rekonstrukce těchto dvou ulic. Primárně asi na ulici 8. května, kde ty statické poruchy jsou silnější než na ulici 1. máje," doplnil Major.

Dodal však, že co se týče provozu tramvají, je ulice 1. máje v horším stavu, protože zde bez problémů mohou jezdit pouze starší typy tramvají.

„Ty nejnovější zde mají problémy s uložením kolejí," řekl náměstek.

O dalším postupu radnice rozhodne podle výsledků testů, které chce mít do šesti týdnů.

Autor: Ondřej Zuntych

1.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Irácká armáda vtrhla do Kirkuku.
17

Irácký Kurdistán pozastavil přípravu voleb, v oblasti sílí spory

Vteřiny dne

Vteřiny dne. Rychlý přehled pro ty, kteří nemají čas číst

VIDEO: V Ostravě padl rekord. Tatrovka se vydrápala na kovové monstrum

/FOTOGALERIE/ Podívaná, z níž se tajil dech a běhal mráz po zádech, se ve středu odpoledne naskytla návštěvníkům Centra bezpečné jízdy Libros v Ostravě-Přívoze.

Miliardář Soros převedl většinu svého zbylého jmění na Fond otevřené společnosti

Investor George Soros převedl 18 miliard dolarů na jím založenou síť neziskových organizací Fond otevřené společnosti, která je podle mediálních ohlasů druhou největší filantropickou grantovou skupinou v USA. Částka představuje většinu odhadovaného Sorosova jmění.

Evropský soud: minimální výška coby podmínka pro přijetí k policii omezuje ženy

Požadování téže minimální výšky pro muže i ženy, ucházející se o práci u policie, je pro ženy diskriminující. Rozhodl o tom Soudní dvůr Evropské unie.

Merkelová začala jednat o budoucí německé vládě. Její pozice je oslabená

Německá kancléřka Angela Merkelová podnikla ve středu první zkusmé kroky k vytvoření nové spolkové vlády. Potenciálně obtížná jednání by měla vést ke vzniku národní koalice konzervativců (CDU/CSU), svobodných demokratů podporujících podnikání (FDP) a Zelených. Kancléřka má ale oslabenou pozici.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení