„Kvůli jejich stavbě je nutné rozšířit most u jízdního pásu směrem na Olomouc. Na letošní rok jsme na tyto úpravy dostali přiděleno šedesát pět milionů korun," uvedl Martin Smolka, ředitel olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnic.

Celá stavba by měla být hotová do konce letošního roku.

„V závislosti na průběhu stavební sezóny by na příští rok mohly zbýt některé dokončovací práce, například výsadba zeleně, ale zprovozněny budou připojovací pruhy určitě už letos," doplnil Smolka.

Levnější řešení směrem na Brno

S připojovacími pruhy ve směru na Brno to ale tak jednoduché nebude.

„Zde byly nějaké problémy s majetkoprávním vypořádáním. Situaci zde komplikoval i vjezd do areálu silničních staveb. Našli jsme proto řešení pomocí okružní křižovatky, které je navíc levnější než původní projekt," vysvětlil Smolka.

Na stavbu podle původního projektu však už proběhla veřejná soutěž.

„S firmou už jsme uzavřeli smlouvu, kterou budeme muset zřejmě vypovědět a stavbu vysoutěžit znovu podle nového projektu, abychom dodrželi zákon," poznamenal ředitel.

Nové pruhy u Žešova? Příští rok

Příští rok už by mohla naopak začít úprava připojovacích pruhů u Žešova.

„Tady sice máme také potíže s kontaktováním jednoho z majitelů pozemků, který má bydliště na městském úřadě. To by však nemělo ohrozit termín zahájení. Stavba by navíc měla být relativně levná, náklady počítáme mezi deseti až patnácti miliony korun, tak by neměl být problém s nalezením financí," prohlásil Smolka.

Na opravu si počká ještě křížení u Držovic, kde špatný stav mostu vyžaduje větší investici a u Olšan. V příštím roce budou silničáři pokládat na R46 také nové povrchy.

Stodesítka?

„Po jejich dokončení bude možné jednat o zvýšení rychlosti na 110 kilometrů v hodině. S vyšší rychlostí ale řidiči zřejmě počítat nemohou, to by se musela silnice postavit téměř celá znovu," podotkl Smolka.

Rychlostní silnice totiž byla původně navržena jen pro stokilometrovou rychlost.

„Tomu odpovídají například i poloměry zatáček a klopení," charakterizoval silnici už před časem dopravní inženýr prostějovské policie Michael Vafek. (pam)

SOUVISEJÍCÍ: Jezdit po silnici R46 alespoň 110 km/h? Uvidí se v létě po skončení oprav