Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Zábřehu zastaví i Leo express. Do Prahy bude spojení čtyřikrát za hodinu

Zábřeh – Cestující ze Šumperska se dočkají podstatného rozšíření počtu vlakových spojů směrem do hlavního města i na Ostravsko. Od poloviny prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád na železnici, začnou v Zábřehu zastavovat i černozlaté soupravy soukromého dopravce Leo Express, které dosud stanicí jen projíždějí.

22.7.2015
SDÍLEJ:

Černozlaté soupravy soukromého dopravce Leo express zatím stanicí Zábřeh na Moravě jen projíždějí. Od poloviny prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, tady začnou i zastavovat.Foto: DENÍK/Michal Krestýn

Informaci Deníku potvrdila mluvčí Leo Expressu Petra Valentová. „Záměr zastavovat od prosince 2015 v Zábřehu na Moravě můžeme potvrdit. Zábřeh je důležitým dopravním uzlem pro celý region. Vnímáme také turistický potenciál oblasti a doufáme, že přispějeme k dalšímu rozvoji cestovního ruchu a přilákáme do tohoto regionu nové turisty," sdělila Petra Valentová.

Cestující ze Zábřehu tak budou mít od prosince každý den na výběr ve směru do Prahy a zpět až čtyřiačtyřicet spojů všech tří konkurenčních dopravců – Českých drah, RegioJetu i Leo Expressu. Dnes jezdí ze Zábřehu do hlavního města přibližně o deset vlaků za den méně. Pro srovnání: v roce 1989 jezdilo z Prahy do Zábřehu denně třináct rychlíků, z toho čtyři v noci.

Ve špičkách pojedou do Prahy i čtyři vlaky za hodinu. V určitých časech bude interval mezi spoji dokonce jen něco kolem deseti minut. Do sousedního Šumperku přitom dnes jezdí ze Zábřehu za hodinu maximálně dva osobní vlaky a jednou za dvě hodiny rychlík.

Oproti letošnímu roku se také zkrátí doba jízdy. Expresy všech tří dopravců zvládnou více než dvě stě kilometrů dlouhou trasu za méně než dvě hodiny. Nejrychlejší bude právě Leo Express. Cesta do Prahy s ním potrvá jen hodinu a pětačtyřicet minut, v opačném směru o čtyři minuty déle.

Jaká bude cena jízdenek, zatím nechce Leo Express komentovat s odůvodněním, že do prosince zbývá ještě dlouhá doba. Vzhledem k tomu, že na trati mezi Prahou, střední Moravou a Ostravskem zuří mezi dopravci tvrdá cenová válka, dá se očekávat, že ceny nebudou vyšší než u konkurence.

Například mezi Prahou a Olomoucí se cestující při nákupu jízdenky s dostatečným předstihem dostane s cenou za jednosměrnou jízdenku bez jakékoliv slevy u všech tří dopravců pod dvě stě korun.

Mezi Zábřehem a Prahou nabízejí České dráhy aktuálně nejlevnější jednosměrnou jízdenku beze slev za 180 korun, na stejné částce začínají ceny také u RegioJetu. Ceny se ale výrazně mění v závislosti na obsazení spojů, dnech v týdnu či špičkových časech, kdy je zájem cestujících největší.

Ostrý konkurenční boj vedl v minulých letech i k výraznému nárůstu kvality služeb ve vlacích. Leo Express nabízí výběr ze tří tříd. Moderní jednotky jsou vybavené klimatizací, dopravce nabízí možnost výběru občerstvení, které stevardi servírují až na místo. „S věrnostní kartou mohou pravidelní zákazníci sbírat body za ujeté kilometry, získávat slevy na jízdenky či nápoj při každé cestě zdarma," popsala část služeb Petra Valentová.

Výběr ze tří různých tarifů má cestující také u RegioJetu. Kromě asistence při nástupu do vlaku nabízí dopravce i denní tisk, vybrané nápoje zdarma a občerstvení za výhodné ceny. Cestující s dětmi zase ocení dětské kupé, které je zařízené jako menší herna.

S podobným produktem přišly také České dráhy. Od poloviny června zavedly vozy s oddíly, v němž je umístěné dětské kino, u většiny expresních spojů mezi Prahou, Ostravskem a Žilinou. Ve vybraných spojích, kde není zařazen jídelní vůz, pak mají cestující možnost koupit si občerstvení z minibaru, s nímž obsluha projíždí soupravou. Jako jediný dopravce pak přepravují cyklisty s koly, případně se psy.

Autor: Michal Krestýn

22.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Říha, Pražská strojírna

Exředitel Pražské strojírny bral 10 let plat na neplatnou smlouvu

Christian Lindner, šéf FDP
18

Opoziční smlouva v Německu? Sociální demokraté uvažují o CDU

AUTOMIX.CZ

Tesla každou minutu prodělá 170 tisíc korun. A někteří už věští datum konce

Zakladatel Tesly Elon Musk je sice vizionář se snahou zachránit planetu, ale podle některých není právě ukázkovým prototypem schopného byznysmena. Myslí si to přinejmenším Bob Lutz, který má v automobilovém průmyslu desítky let zkušeností.

Ano bude předsedat sedmi výborům. Demokratický blok čtyřem

Podle dohody sněmovních stran bude mít hnutí ANO předsedy sedmi výborů, Demokratický blok tvořený ODS, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN čtyř výborů. Po dvou výborech povedou Piráti, SPD a KSČM, předsednictví v jednom získá ČSSD. O obsazení komisí budou strany podle šéfa komunistického poslaneckého klubu Pavla Kováčika znovu jednat příští týden ve středu.

AKTUALIZUJEME

Stahují se nad vrahem z roku 1997 mračna? Jeho obětí byla dvacetiletá Lucie

Na první pohled zoufalý pokus, ve skutečnosti geniální tah. I takto se dá zhodnotit krok moravskoslezské policie, která ve čtvrtek svolala krátkou tiskovou besedu k případu vraždy z roku 1997. Tehdy 14. prosince neznámý pachatel uškrtil v Ostravě dvacetiletou dívku – Lucii V. Policisté se domnívají, že někdo jméno vraha může znát. 

Odejde z Moravského krasu? Rys Kryštof se poohlíží po samici

Rys Kryštof možná odejde z Moravského krasu. Obávají se toho zoologové, kteří šelmu dlouhodobě sledují. „Blíží se zima, což je u rysů období říje. Samci si hledají partnerku. V Krasu ale žádná samice není. Může se ji proto vypravit hledat,“ vysvětlil zoolog z Mendelovy univerzity v Brně Martin Duľa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT