Vůz nabízí zcela nový velkoprostorový interiér, klimatizaci či elektrické zásuvky.
Celkem Pars dodá pro České dráhy do poloviny roku 2014 čtyřicet těchto vozů, počítá se s jejich postupným nasazením na dálkové vlaky EuroCity a Expres.
Hodnota kontraktu činí 695 milionů korun.
„Vozy budeme postupně nasazovat na expresových spojích mezi Prahou, Olomoucí, Ostravou a Žilinou a také do mezistátních rychlíků z Prahy do Mnichova," sdělil ředitel odboru dálkové a mezinárodní dopravy Českých drah Jiří Ješeta.
První modernizovaný vůz čekají v příštích dnech potřebné testy, první cestující do omlazeného vozu usednou v polovině letošního roku.
Modernizací prošel hlavně interiér, vůz nabídne 80 míst k sezení na nových pohodlných sedačkách. Nové jsou také podlahy, okna a obložení. Změny se dotkly také technického vybavení.
„Modernizace vagónů vyrobených v 80. a 90. letech je zdravým kompromisem pokud chceme zlepšit komfort cestujících. Nákup zcela nového vozu by byl nejméně jednou tak drahý," sdělila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
Podle ředitele společnosti Pars nova Tomáše Ignačáka se jedná o významnou zakázku a zvítězit ve veřejné soutěži nebylo snadné. Celkem se přihlásily čtyři firmy. Rozhodla ale cena, kterou Pars nabídl.
„Kontrakt na modernizaci vozů podaří udržet v našem podniku zaměstnanost," řekl Tomáš Ignačák. Z šumperského Parsu by měsíčně měly odjet dva až tři vozy.