Czech Event Production získá stoprocentní podíl ve společnosti M Marketing, která Českou Miss deset let pořádala a je dceřinou firmou LBM. „Rozhodnutí o prodeji České Miss souvisí se záměrem společnosti Luxury Brand Management věnovat se především rozvoji obchodu s luxusním zbožím," uvedl ředitelka LBM Martina Matoušková.
Maláčová, která je mimo jiné zakladatelkou České Miss, se chce nyní věnovat rodinným investicím a rozvoji neziskových projektů v Česku.
Další ročník soutěže, jež tradičně vrcholí finálovým večerem v březnu, bude už v plné kompetenci Czech Event Production. Společnost je součástí podnikatelské skupiny sdružené okolo Agentury Orange, která již v minulosti s Českou Miss spolupracovala při pořádání regionálních castingů. Spolupracuje rovněž na hudebním festivalu Colours of Ostrava nebo na golfových akcích v rámci české série PGA European Tour.
"Naše rozhodnutí vstoupit do České Miss vnímáme jako důležitý krok do budoucnosti našich eventových aktivit, který přinese i řadu zajímavých obchodních příležitostí. Přebíráme silnou značku s exkluzivním postavením na českém trhu. Na profesionálně odváděnou práci nejen navážeme, ale množstvím inovací a změn věřím její pozici ještě upevníme," uvedla majitelka Czech Event Production Marcela Krplová.
ČTK řekla že je nyní jedinou majitelkou soutěže. Dodala, že ke koupi ji motivoval úspěch loňského desátého ročníku. "Česká Miss je exkluzivní značka, nemá na trhu konkurenci. Je to vynikající marketingový a komunikační nástroj, velký společenský event v tradiční sledovaností, těší se zájmu médií i veřejnosti. Je pro nás velkou výzvou na dosavadní úspěch nejen navázat, ale soutěž dál rozvíjet," řekla.
Netají se ale tím, že chce do soutěže vnést změny. "Počítáme s tím, že první novinky zveřejníme na podzim před startem nového ročníku," uvedla Krplová. Ta v minulosti vedla ve Frýdku-Místku příspěvkovou organizaci Národní dům. Po jejím odchodu z funkce se pak hospodařením organizace zabývala policie. Podle vyšetřovatelů se ale nestal trestný čin. Případ proto odložili.
Miss se v ČR pořádá 25 let, Maláčová tu svou vedla deset sezon
Českou Miss založila v roce 2004 vítězka Miss Československo z roku 1991 a manželka podnikatele Zdeňka Bakaly Michaela Maláčová. Ta se o rok dříve neúspěšně ucházela o koupi tradiční soutěže krásy Miss ČR, z obchodu ale sešlo a Maláčová nakonec přišla s vlastní soutěží.
Dlouholetý ředitel Miss ČR Miloslav Zapletal se s Maláčovou soudil kvůli tomu, že použila podle něj zaměnitelný název, soudy ale rozhodly ve prospěch Maláčové. Obě soutěže existovaly pět let vedle sebe, rozdílem například bylo, že zatímco vítězku Miss ČR určovali členové poroty, v případě České Miss rozhodovali o výsledku diváci prostřednictvím SMS a telefonických hovorů.
Obě soutěže se sloučily od ročníku 2011, kdy se Maláčová dohodla s vlastníkem Miss ČR, developerskou společností Central Group. Ta převzala soutěž krásy na podzim 2008 po zmizelém podnikateli Janu Moťovskému. Ten se přitom stal vlastníkem soutěže o miss, za kterou dlouhá léta stál Zapletal, teprve na jaře téhož roku.
Soutěž o nejkrásnější dívku se pořádala v Československu poprvé už v roce 1966, a to pod názvem Dívka roku. Zastavil ji až na prahu normalizace v roce 1970 tehdejší komunistický režim na příkaz Sovětského svazu. Soutěž krásek až po 19 letech oživil Miloslav Zapletal, první novodobou tehdy ještě federální miss se v roce 1989 stala Slovenska Ivana Christová.
Řada českých polistopadových královen krásy uspěla i v zahraničí. Monika Žídková byla v Istanbulu v říjnu 1995 vyhlášena Miss Europe a vrcholem byl titul nejkrásnější ženy planety – Miss World -, který získala v roce 2006 Taťána Kuchařová. Před dvěma lety pak získala Tereza Fajksová ve filipínské Manile titul Miss Earth.
Lesk soutěže krásy – tedy zejména té pořádané Zapletalem – ale také pár finalistek „poškrábalo". Za nafocení lechtivých snímků přišla Diana Kobzanová o titul Miss ČR 2001, a pokutu za podobný, ale mírnější přestupek zaplatila druhá vicemiss 2001 Andrea Vránová-Kloboučková nebo druhá vicemiss 2005 Agáta Hanychová. S tvrdými smluvními závazky měla problémy i miss z roku 1998 Kateřina Stočesová.
Dosud Česká Miss spadala do skupiny Luxury Brand Management (LBM), která patří Maláčové. LBM přitom patří k největším prodejcům luxusního zboží v ČR. Prostřednictvím firmy John Grove&Partners provozuje síť butiků s klenoty (Boucheron), hodinkami (Hublot, Audemars Piguet, Girard-Perregaux, Tag Heuer, Breitling), luxusní mobilní telefony značky Vertu a prodejnu luxusního prádla La Perla v Praze, Varšavě a Budapešti.
Loni LBM získala majoritní podíl v prodejci luxusního zboří Prospekta Moda a do svého portfolia tak zařadila další módní značky. Například Salvatore Ferragamo, Zegna, Versace, Diesel a Bottega Veneta a multibrandový obchod pro značky Valentino a Giorgio Armani. Maláčová s Bakalou investovali také do herního průmyslu. Mají majoritu ve firmě Prague Game Studios.
Letos se už měnily majetkové poměry v mezinárodní investiční skupině BXR Group, která dlouhá léta hrála hlavní roli v Bakalových aktivitách. Koncem července MfD informovala o rozdělení aktiv firmy, ze které český podnikatel získá například nákladního železničního dopravce Advanced World Transport nebo komerční nemovitosti. Firmy, která Bakala za svůj poloviční podíl v BXR získá, vloží do společnosti BM Management, kterou vlastní napůl s Maláčovou. Ve společném vlastnictví Bakaly a BXR zůstane těžařská firma NWR včetně černouhelné OKD a 44 tisíc bytů na Ostravsku.