Nejde o žádné pokračování, kdo četl Strach, ví, že to by nebylo možné. Karika namísto toho rozehrává se čtenářem hru, kterou asi ani nelze rozplést a dobrat se „pravdy“. Autor Trhlinu otevírá příhodou, která se mu údajně stala. Po vydání Strachu se na něj obrátil tajemný Igor s tím, že má pro něj zajímavý příběh. Zbytek Trhliny pak zachycuje právě Igorovo bizarní vyprávění.

V pohoří Velký Tribeč se prý v minulém století ztratilo několik lidí, a to na velmi nepravděpodobných místech a za přinejmenším podivných okolností. Ještě podivnější však bylo, že někteří takto tajemně zmizelí se po několika měsících záhadně objevili. A většinou je spojovaly podobné znaky (pořezané ruce a jistý druh šílenství, z nějž se již nevzpamatovali). Igora případ fascinuje a propadne mu natolik, až jej to stojí téměř vše.

Hrátky s realitou

Igor (a také Karika) příběh staví velmi chytře, čtenáře provádí situacemi od téměř nenápadných přes jemné náznaky a průsaky děsů až po otevřené šílenství. Tedy zcela přesně podle kánonu hororového žánru. Jak už Karika ukázal ve Strachu, na rozdíl od většiny konkurence však míří pokaždé do černého a děs se mu daří vyvolat vždy, kdy se mu zachce.

Přesto jde Trhlina daleko za pouhý žánr. Podobně jako snímek Záhada Blair Witch mistrně čtenáře udržuje na hranici mezi faktografickou knihou a čistou fikcí. V nejúžasnější momenty Igor autora (a tedy i čtenáře) vybízí, aby si některý detail ověřil na internetu. Čtenář přinejmenším jednou určitě tomuto vábení podlehle a pak mu zůstane spadlá brada – vše, oč se Igorovy možné smyšlenky opírají, jsou opravdu dohledatelné na webu (a to i ve článcích starých řadu let a Karika je tak nemohl vytvořit uměle, aby své fikci dodal na důvěryhodnosti).

To by byl seriál!

Je paradoxní, že zatímco čtenáři i odborníci oslavují jakoukoli detektivku skandinávské provenience (ačkoli jde mnohdy o béčkovou i céčkovou kvalitu), u našeho východního souseda tvoří talent, který svým stylem a fantazií většinu severských autorů překonává. A to o několik délek.

Na rozdíl od Strachu, kde jde hlavně o psychologii, je navíc v Trhlině i daleko více dramatického děje. I proto by právě tato kniha byla skvělým materiálem pro film nebo seriál. V době, kdy slaví úspěch série jako Most, Pustina nebo Černé zrcadlo, by seriálová Trhlina byla adeptem na televizní událost roku. Takto jde o jednu z událostí roku alespoň knižního.