„Dost jsme se v porotě dohadovali, neměli jsme názor úplně jednotný," řekl předseda poroty, režisér Roman Vávra. Pro oba oceněné snímky jsou ale podle něj charakteristické profesionalita a naplnění žánru.

„U Anděla Páně jsme oceňovali kameru Martina Šece, což je velmi kultivovaná kamera, s výborným svícením, je to hezky záběrované - což může být i věc režijního vedení. Je to kamera, která naplňuje profesní a řemeslné vrcholné standardy," uvedl Vávra.

Čtěte také: Vyrazte na oslavu narozenin slůněte Zity nebo na výstavu oblíbené pohádky

Mezi jeho tvorbu patří večerníčkový seriál Krkonošské pohádky 

V případě Jandy porota podle něj ocenila ponurou atmosféru dobře vykreslující vyznění seriálu a zároveň i zachycení Sudet a Krušných hor, které je podle Vávry na televizní poměry ve vysoké kvalitě.
Cenu za celoživotní kameramanské dílo udělila společně s občanským sdružením DILIA kameramanovi Františkovi Němcovi. Němec v roce 1959 nastoupil jako kameraman do České televize, kde se zaměřil především na natáčení pohádek a pořadů pro děti.

Mezi jeho tvorbu tak patří známý večerníčkový seriál Krkonošské pohádky nebo oblíbená pohádka O princezně, která ráčkovala. Zejména na počátku své kariéry ale Němec pracoval i na ztvárnění klasických literárních děl, například inscenace Evženie Grandetová (1966) nebo seriálu Jana Eyrová (1972).

Přečtěte si: Pohádkovým čertem Uriášem jsem moc rád

Anděl Páně 2 byl nejnavštěvovanějším snímkem roku 2016

Mezi televizními snímky, jejichž kameramani byli letos na cenu nominováni, jsou ještě tituly Modré stíny, Pět mrtvých psů, Hlas pro římského krále, Já, Mattoni a sedmý díl seriálu Pustina. Devět kameramanů mělo nominaci v kategorii filmové, v níž figurovaly snímky Nikdy nejsme sami, Pohádky pro Emu, Zloději zelených koní, Lída Baarová, Rodinný film, Polednice, Masaryk a Ani ve snu.
Pohádka Anděl Páně 2 vstoupila do kin loni 30. listopadu a setkala se hned s velikým zájmem diváků.

První tři víkendy po premiéře její návštěvnost překročila 100 tisíc diváků a Anděl Páně 2 byl nejnavštěvovanějším snímkem roku 2016 v českých kinech. Počet milion diváků překonal Strachův film v půlce ledna. Počátkem února, po deseti týdnech v distribuci, překonal na tržbách dosavadní nejvýdělečnější české filmy, když vydělal 127 milionů korun.