Čtou Češi málo? „Já bych tu definici rozšířil: je to akce na podporu knih obecně," říká Martin Vopěnka ze Svazu knikupců. „Vůbec tím nechceme říct, že Češi málo čtou. Myslím, že stále ještě patříme k zemím, kde se čte. Ale je potřeba neustále připomínat, že knihy mají své místo i v moderní společnosti. Vášniví čtenáři to asi nepotřebují, ale my touto kampaní cílíme spíše na mladé a u nich jde i o vytvoření určitých návyků. Aby si nemysleli, že když budou mít v ruce knihu, budou vypadat nemoderně nebo hloupě. Rádi bychom je ujistili, že budou naopak vyhlížet zajímavě a sexy." Jak Vopěnka zdůrazňuje, kampaň byla vytvářena s tím, že značka Kniha ti sluší by měla zůstat i do dalších let.

Akcí na podporu charity není poslední dobou málo, ale organizátoři projektu s knihou se konkurence nebojí a věří, že na domácím trhu si zájemce najde. „Náš projekt nestojí a nepadá s charitou – ta je jen jeho součástí," míní Vopěnka. „Kampaň propojí a naváže několik smysluplných činností: jít si koupit knihu a podpořit tak knižní kulturu i svého knihkupce, tedy vyjádřit určitou sounáležitost. Za to dostane dotyčný odměnu v podobě unikátního CD, kam své texty načetli známí spisovatelé. Ale hlavně svou účastí pomůže také charitě. Přiblíží totiž psané slovo, tedy knihy, nevidomým. Knihy totiž sluší i jim…"