Návštěvníci vernisáže se nechali na chvíli vtáhnout do jeho třiceti obrazů a klidně být sentimentální. „Olejovými barvami jsem začal malovat ve svých deseti letech, štětcem přímo z tub na výkresy, bez palety a mísení barev na ní. O nějaký rok později jsem začal malovat olejem na šepsovaná plátna a sololit," pootevřel Pavel Bělovský dveře do svých tvůrčích začátků. Obrazy maloval sobě i rodině pro radost a ani jeden zatím neprodal.

„Pana Bělovského zaujala díla olejomaleb světových mistrů, krajiny a náboženské motivy vytvořené metodou šerosvitu, což je modelování světlem," uvedla galeristka Veronika Daňková. Proto se velehradský malíř zabývá reprodukcí předních světových mistrů, ale také svojí tvorbou jako je krajina, zátiší a figura.

Největší pozornosti návštěvníků se při vernisáži těšila kopie známého obrazu Noční hlídka od Rembrandta van Rijna, jednoho z nejzásadnějších barokních malířů. „Obraz o rozměrech 150 krát 136 centimetrů jsem maloval tři roky. Noční hlídka mně jaksi přirostla k srdci. Myslím si, že ta, kterou jsem podle Rembrandta namaloval, bude klenotem naší rodiny," spíše konstatoval, než se chlubil velehradský malíř samouk.

Ačkoliv je od mládí okouzlený olejomalbami s šerosvitem světových mistrů, pro radu si občas zajde k Františku Kubinovi, velehradskému malíři samoukovi, mistrovi realismu, držiteli světové ceny Salvadora Dalího z roku 2006, nositeli stříbrné medaile z francouzského Eskaru a ocenění za výtvarné umění z italské Kalábrie. „Pavel má talent, je učenlivý a při malbě reprodukcí světových mistrů je velice trpělivý. Já ho ale nebádám k tomu, aby trochu pozměnil barevnost svých originálů, aby používal barvy světlejší a teplejší," okomentoval tvorbu svého přítele František Kubina.

S týdenním předstihem byla ve druhé galerii turistického centra zpřístupněna výstava jednačtyřiceti obrazů Karla Říhovského (89), který v první polovině čtyřicátých let studoval Odbornou školu knihařskou v Uherském Hradišti. Posléze vystudoval Školu uměleckého průmyslu v Brně. „Do výtvarného života vstoupil v Ostravě v polovině 50. let minulého století, a to obrazy inspirovanými přírodním i pracovním prostředím kraje. Svými díly se prezentoval na 36 výstavách v Česku," přiblížila umělce Veronika Daňková.