„Mohu potvrdit, že smlouva je podepsaná. Majitelé práv poskytují licenci k uvádění Horečky sobotní noci po zvlášť podrobném studiu lokální produkce. Jsme první, kdo ve střední

a východní Evropě tento muzikál nastuduje. Věděl jsem, že o práva k Horečce můžeme zažádat až ve chvíli, kdy si budeme stoprocentně jistí, že na ni u nás najdeme dost prvotřídních muzikálových herců. V posledních letech na jevišti Divadla Kalich taková herecká generace vyrostla, nazrál tedy čas i na tak náročný titul," říká producent, majitel Divadla Kalich Michal Kocourek, který na přípravě české Horečky sobotní noci spojí síly s mezinárodně respektovaným režisérem a choreografem Jánem Ďurovčíkem. Společně přivedli na repertoár pražského Kalichu už muzikály Robin Hood, Osmý světadíl a Pomáda, jež si vedle diváckého zájmu vysloužily i respekt odborné kritiky.

Několikastupňové konkurzy odstartovaly 11. února, závěrečná kola proběhnou 17. a 18. března. „Horečka sobotní noci uchvátila publikum strhujícími choreografiemi a precizními tanečními i pěveckými výkony. Praha v tomto nemůže být výjimkou," naznačuje Michal Kocourek, jak vysoké nároky budou na uchazeče o role i místa v company na konkurzech kladeny.

KONKURZY ZAČALY. Jedním z účastníků je i Jan Kříž, držitel ceny Thálie za roli Dannyho Zuka v Pomádě.

Původní filmová Horečka sobotní noci se stala fenoménem okamžitě po své premiéře v roce 1977, podařilo se jí odstartovat módu hudebních snímků pozdějších let. Díky jejímu obrovskému komerčnímu úspěchu se disco stalo novým životním stylem na obou březích Atlantiku a představitel hlavní role John Travolta hereckou hvězdou první velikosti. Album s hudbou z filmu – na pomezí rocku, popu a disca – vyvolalo přímo kulturní revoluci, je jedním z nejprodávanějších soundtracků všech dob, britská skupina Bee Gees za něj získala cenu Grammy a provždy se zařadila mezi velká jména světové hudební scény.

Přechod Horečky z filmového plátna na jeviště se chystal řadu let. Napjatě sledovaná premiéra divadelního muzikálu Horečka sobotní noci se uskutečnila 5. května 1998 v londýnském West Endu a opět způsobila senzaci. Inscenace byla nominována hned na tři Ceny Laurence Oliviera a rozjela se do světa. V roce 1999 se neméně úspěšně uvedla na newyorské Broadwayi, událostmi se stala rovněž její nastudování na dalších předních evropských i asijských scénách, stejně jako různá národní turné.

Příběh známý z filmu byl na divadle samozřejmě zachován, v představení se ale diváci mohou těšit na daleko více hudby Bee Gees. Hlavním hrdinou je mladík Tony Manero, jehož všednodenní existence se smrskává na malé železářství, kde pracuje, a chvíle strávené doma s matkou a otcem, pro které je spíš černou ovcí rodiny. Ovšem jeho život nabírá úplně jiný spád každou sobotu večer, kdy se stává králem tanečního parketu v disco klubu 2001 Odyssey. Na několik hodin jsou pryč nuda, mizerné vyhlídky na budoucnost nebo otravné povinnosti. Tady za sebou nechává všechny trable, tady se schází s kamarády, tady také potká okouzlující dívku Stephanie, s níž se rozhodne vyhrát soutěž v tanci. Jenže reálný život se bohužel neodehrává pod blikajícími barevnými světly a Tony se musí rozhodnout, jak s ním vlastně naloží.  Přichází na to, že člověk by měl vždycky sebrat sílu stát se takovým, jakým opravdu chce být…