Schorm vystudoval režii na FAMU v roce 1962 u Otakara Vávry, jeho spolužáky byli například Věra Chytilová nebo Jiří Menzel. Celovečerně debutoval o dva roky později snímkem Každý den odvahu a pak až do roku 1969 do kin každý rok uváděl svůj film, jeden lepší než druhý.

Jeho filmy skončily v trezoru 

Podílel se na Perličkách na dně, už sám pak natočil Návrat ztraceného syna, Pět holek na krku, Farářův konec a Sedmý den, osmá noc. Pak ale přišla sovětská okupace, následně normalizace a pro jeho filmy se stal osudem trezor.

Schormovou labutí písní se stal povídkový film Psi a lidé, po jehož dokončení následoval vyhazov z Barrandova. Režisér pak dvě následující dekády věnoval svůj talent divadlu: Ypsilonka, Činoherní studio v Ústí nad Labem, Semafor nebo Divadlo Na zábradlí. Režíroval Dostojevského, Hrabala, Shakespeara, Suchého i operu, památná jsou jeho představní v Laterně magice. Spolupodílel se i na její nejúspěšnější inscenaci Kouzelný cirkus, která se hraje dodnes.

Čtěte také: Na pohádky se o Vánocích dívá 83 procent Čechů