Loňské prvenství obhájil v Řecku finský pilot Marcus Grönholm s fordem, který si tím upevnil vedení v mistrovství světa před obhájcem titulu Sébastienem Loebem z Francie. Ten za volantem citroënu obsadil druhé místo, třetí skončil Petter Solberg z Norska se subaru.

Kopecký se pevně usadil na sedmém místě už v sobotu a dnes jej bez potíží udržel. Ve druhé erzetě zopakoval své maximum v Řecku, kterým byl sedmý čas v rychlostní zkoušce a definitivně odrazil nápor pronásledovatelů. "Očekával jsem útok našich soupeřů, ale podařilo se mi ho hned v úvodu poslední etapy odrazit. Pak už nás mohla o sedmé místo připravit jen velká smůla, nebo fatální chyba," uvedl Kopecký ve zprávě týmu. V klasifikaci MS zdvojnásobil svůj dosavadní zisk za předchozí osmá místa v Monte Carlu a Norsku, ale z třinácté pozice se neposunul.

"Sedmého místa si nesmírně cením. Dovézt vůz až na cílovou rampu v takto rozbité soutěži není jednoduché," uvedl Kopecký. "Po loňských zkušenostech jsme věděli, že soutěž je extrémně náročná. Stále jsem měl na paměti, že v Akropolis rallye nerozhoduje jenom absolutní rychlost, ale i ohleduplnost jezdce k automobilu a pneumatikám," popsal taktiku, s jakou na řecké šotolině závodil.

Grönholm vyhrál druhý závod po sobě, třetí v této sezoně a osmadvacátý v kariéře, před trojnásobným mistrem světa Loebem má po osmi soutěžích devítibodový náskok. Devětatřicetiletý Seveřan v Řecku položil základ k vítězství v bezproblémové druhé etapě, v níž si i díky technickým problémům soupeřů vypracoval vedení o 43 sekund. V dnešních závěrečných šesti testech, z nichž byl ale jeden zrušen, sice trochu ztratil, ale jeho triumf nebyl v ohrožení.

"Už jsem se hlavně orientoval podle Loebových časů. Tomu jsme přizpůsobili tempo. Ale musím uznat, že ta rallye byla tvrdá," řekl finský vítěz, který zařídil pro automobilku Ford jubilejní šedesáté vítězství v seriálu MS. Ani Loeb prý už nejel v závěru naplno a pouze si hlídal Solberga. "Nemělo smysl pokoušet se nějak Grönholma vážněji ohrozit. Na téhle rallye by to bylo zbytečné riziko. Pro nás bylo důležité udržet druhé místo; sice jsme ztratili další dva body, ale uchovali si naději na titul. Jsme přece jen teprve v polovině," řekl Loeb.

Světový šampionát teď bude pokračovat až po dvouměsíční přestávce na začátku srpna Finskou rallye. "To je fantastické, že se budu moci představit na domácím závodě v roli vedoucího jezdce," těšil se úřadující vicemistr světa Grönholm.

Výsledky:

1. Grönholm (Fin./Ford) 3:49:22,6

2. Loeb (Fr./Citroën) -38,6

3. P. Solberg (Nor./Subaru) -1:34,1

4. Hirvonen (Fin./Ford) -2:41,3

5. H. Solberg (Nor./Ford) -4:52,7

6. Atkinson (Austr./Subaru) -6:31,7

7. Kopecký (ČR/Škoda) -8:15,8

8. Stohl (Rak./Citroën) -8:56,2

9. Wilks (Brit./Ford) -9:53,2

10. Wilson (Brit./Ford) -10:39,6

20. Prokop (ČR/Mitsubishi) -26:44,1

 

Průběžné pořadí (po 8 z 16 závodů):

1. Grönholm 65 bodů, 2. Loeb 56, 3. Hirvonen 50, 4. Sordó (Šp./Citroën) 28, 5. P. Solberg 26, 6. H. Solberg 24, …13. Kopecký 4

Pohár konstruktérů:

1. Ford 114, 2. Citroën 86, 3. Subaru 43, 4. Stobart-Ford 41, 5. Kronos-Citroën 27, 6. Munchi's-Ford 1