Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Firmy načaly pohřeb Tour de France. Vede je MAN

PAŘÍŽ - Eiffelova věž sice Francouzům na hlavu zatím nepadá, hroutí se jim ale jiný symbol, na který je země po svém patřičně hrdá. Tour de France, nejslavnější a nejprestižnější cyklistický závod světa, se ocitl velmi blízko - když ne přímo svému zániku, tak dočasnému pozastavení.

26.7.2007 4
SDÍLEJ:

Fanoušek v převleku za Lucifera žene Juana Mauricia Solera a Carlose Sastreho (vpravo).Foto: REUTERS/Eric Gaillard

Sám jeho ředitel Christian Prudhomme v reakci na sérii dopingových skandálů, které rozložily letošní ročník, přiznal, že závod je v situaci "pacienta napojeného na umělé dýchání".

"Jde o naprosté selhání systému," prohlásil Prudhomme s odkazem na dosavadní způsob boje s dopingem. "Ten systém není schopen ochránit nejdůležitější závod na světě. Ten systém nemůže přežít," zdůraznil šéf Tour.

I když se dá stranou problém, zda lze vůbec vymyslet systém dopingových kontrol, který by nejen cyklistiku, ale sport jako takový zcela ochránil před podváděním, zůstává otázka, co bude do jeho vynalezení s Tour de France, pro niž začali novináři používat názvy jako Tour de Farce (Závod komediantů) či Tour de Fraud (Závod podvoníků).

Řadě klíčových sponzorů závodu došla trpělivost. Německý výrobce nákladních automobilů MAN už rozhodl, že přestane Tour de France finančně podporovat. Podobný krok vážně zvažují firmy, jako Audi, Adidas či BMC.

Německá veřejnoprávní televize přestala závod vysílat a švýcarský deník Tages Anzeiger oznámil, že přestává o Tour informovat jako o sportovním podniku. "Kvůli dopingovým skandálům už nebudeme zveřejňovat žádné články o jednotlivých etapách. Omezíme se na výsledky a pozadí dopingu," uvedla redakce deníku na svých internetových stránkách.

Televizní sledovanost přenosů z Tour de France se letos dramaticky propadla na dvou klíčových trzích - německém a americkém. Těmi, kdo zatím odmítají závod odepsat, jsou sami Francouzi.

Dva dlouhodobí sponzoři - řetězec supermarketů Champion a banka LCL - podle informací deníku International Herald Tribune odmítají své partnerství přehodnotit. Dávají pouze najevo, že jejich podpora patří závodu jako takovému, nikoli jednotlivým cyklistům. Podobný postoj zaujala také mladoboleslavská Škoda (podrobněji čtěte ZDE)

Také televizní sledovanost zůstává ve Francii vysoká, na každou etapu letošního ročníku se dívalo v průměru téměř tři a půl milionu Francouzů.

Přísaha francouzských byznysmenů a fanoušků na "jejich" závod ale nemusí stačit. Tour už se dávno stala mezinárodním podnikem, který spoléhá na globální popularitu, ale zároveň je na ní také závislý. Posledním důkazem byl letošní premiérový start Tour de France v britské metropoli Londýně.

26.7.2007 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT