Hned ve druhé vložce jej postihl defekt a následný propad až na 94. příčku průběžného hodnocení soutěže.

Populární jezdec s Mitsubishi Lancer Evo IX jel k radosti svých početných fanoušků jako o život.

V cíli sobotní etapy byl už šestý, v neděli po chybách svých soupeřů poskočil na čtvrtou pozici, kterou si udržel až do cíle.

 

"Jsem moc spokojený. Výborně jsem si zazávodil a ještě k tomu získal pěkné umístění. Samozřejmě bych se nejradši viděl na podiu, ale po velké ztrátě způsobené defektem jsem už více stáhnout nedokázal," řekl spokojený jezdec v cíli soutěže.

Velmi jej potěšila konkurence, která se na trati sešla v rámci prvního ročníku Intercontinental Rallye Challenge (IRC): "Jestli novináři a fanoušci před premiérou IRC v Česku říkali, že to bude malé mistrovství světa, musím je opravit - je to opravdové MS."

Kolem trati bylo od pátku do neděle na 250 000 tisíc nadšených diváků. Kresta si rušnou atmosféru Barum rallye užíval.

 

"Konkurence, organizace, neuvěřitelná divácká kulisa, to vše udělalo z Barumky světovou záležitost. Podle odhadů vidělo soutěž kolem čtvrt milionu diváků, možná že bylo ještě více lidí než v roce 2003, kdy vrcholila zdejší sláva speciálů WRC. Co k tomu říci? Fantazie," uvedl populární soutěžní jezdec.

"Pro mě i pro celou stáj je příjemné zjištění, že s produkčním Mitsubishi lze bojovat se speciály S2000. Nebýt defektu, takbych dokázal útočit na druhé místo. Musel bych jet opravdovou hranu, ale šlo by to. Je mi velmi líto tragédie Luďka Kocmana, jeho pozůstalým upřímně kondoluji," připomněl Roman Kresta sobotní zlínskou tragédii.