Liberecký jezdec absolvoval první dva podniky mezi produkčními vozy (PWRC), teď se do boje vrací po kratší pauze a opět za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX a se spolujezdcem Michalem Ersntem.

V průběžném pořadí hodnocení PWRC české posádce patří se třemi body 17. místo. Svoji bilanci by Vojtěch velmi rád vylepšil. "Určitě chceme nějaké body urvat, tak abychom se posunuli v hodnocení PWRC vzhůru," říká.

 

Jak jste vyplnil závodní pauzu od květnového startu v Argentině?

Přestávka byla hodně dlouhá, to je pravda a není to úplně příjemné, zvlášť před tak těžkými závody, které nás čekají. Nicméně v závodním autě jsme seděli alespoň v rámci testu, který jsme absolvovali. Mimo to probíhala samozřejmě klasická fyzická příprava

Během léta vás ale potkalo menší zranění.

Vyrazili jsme za vodními hrátkami a já jsem nabyl pocit, že bych mohl na vodních lyžích reprezentovat (smích). Po jedné z otoček mě rozhodila nečekaná vlnka a hned na to jsem šel po rameni a po hlavě, až to vypadalo, že se snad nikdy nepotopím.

Už máte poraněné rameno v pořádku? Nehrozí, že vám bude na Novém Zélandu omezovat?

Byl z toho natažený úpon a téměř čtyři týdny jsem nemohl v podstatě nic dělat. Už je to ale v pořádku. To jsme si ověřili na testu v Bělé pod Bezdězem, během kterého jsme najeli asi 90 kilometrů. Tím, že proběhl navíc na asfaltu, tak zátěž byla pro rameno extrémní, ale i přesto vše proběhlo bylo bez problémů.

Jaké máte informace o Rallye Nový Zéland, lterá je podle mnohých jezdců jednou z nejkrásnějších soutěží v seriálu mistrovství světa?

Informace máme prozatím pouze zprostředkovaně. Když pomineme scenérii, mělo by se jednat o pěkné, rychlejší šotoliny. Tedy svezení spíše ve svižnějším tempu. Tím, že jsem ještě z okruhů zvyklý na stopu, měly by nám tyto rychlejší pasáže sedět a my se na nich měli cítit jistěji než na rozbitých pomalých šotolinách, se kterými jsme se potýkali třeba v Argentině.

 

Nemáte strach z toho, že dlouhé novozélandské vložky budou extrémně náročné pro vaše Mitsubishi?

Zátěž pro auto by sice na Novém Zélandu neměla být taková, ale na druhou stranu právě dlouhé erzety to vše vynahrazují. Při nich bude velmi důležitý precizně napsaný rozpis. Každopádně by to mělo být více o závodech. S vyšším tempem, ale logicky hrozí více i jezdecká chyba, vloni tak ve finiši vypadla spousta favoritů.

Jak důležitou roli bude hrát počasí?

Určitě může zamíchat kartami. Už jen vzhledem k posunutému termínu na přelom srpna a září, kdy tam končí zima, budou podmínky nevyzpytatelné a deště mohou trať hodně ztížit.

Oproti předchozím startům máte zcela nový vůz.

Ano, vzhledem k tomu, že nás v Argentině provázely technické problémy, se Stohl Racing po vzájemné dohodě s námi rozhodl poslat na Nový Zéland zbrusu nové auto. Doufáme, že po té co provedeme drobné nastavení, bude vůz fungovat naprosto bez problémů.