Tím prvním je úprava kvalifikace. Zůstaly sice čtyři 15minutové úseky, v nichž má každá ze stájí jedno rychlé kolo.

Ale už skončila doba, kdy se sčítají dva nejlepší časy, které určují postavení na startu sprintu. Přichází jednodušší metoda.

První dvě části kvalifikace určí postavení na začátku sprintu a druhé dva v hlavním závodě. To znamená, že startovní rošt hlavního závodu už nebude více dán výsledky sprintu.

Více bodů pro více jezdců

Nové bude i bodování. Oproti stávajícímu stavu si body z obou závodů odveze hned desítka pilotů. Za vítězství jich bude 15, za druhé místo 12, za třetí 10, za čtvrté 8 a pak od šesti až po jeden bod za desátou příčku.

Celkem se za víkend dá získat až 32 bodů (dvakrát patnáct za dva triumfy + dva body za nejrychlejší kolo v každé jízdě).

Český tým pojede v novém

Zavádí se i druhá povinná zastávka v hlavním závodě. Vedle první, která musí být provedena mezi osmým až šestnáctým, bude oznámeno teprve 30 minut před startem okno, v němž musí být absolvována druhá.

Týmy tak budou nuceny až těsně před závodem zvolit svoji strategii a vedení seriálu očekává, že se tím zvýší atraktivita seriálu.

Český tým, jehož hlavním jezdcem bude Erik Janiš, představil nové zbarvení svého monopostu. Vedení stáje jej zvolilo na základě soutěže tuzemských fanoušků.

Z bezmála devadesáti návrhů uspěla práce Radovana Horského z Jeseníku. Formule v novém hávu se již proháněla po závodní dráze. V anglickém Silverstone se při testech tento týden za jejím volantem střídali Erik Janiš a Jan Charouz.

Velká cena České republiky A1 GP se pojede na Masarykově okruhu v Brně 14. října.