„V mých očích to je největší závod na světě, co se týká diváků, sledovanosti. Pravděpodobně to je nejtěžší závod na světě. Je to výzva. A další výzva je vyhrát tu," řekl v sobotu Štybar. Závod, kterého se loňský český mistr v silniční cyklistice zúčastní už potřetí, se ve Vlámsku jel poprvé v roce 1913.

V současnosti je trať jedním ze symbolů regionu a v zemi, kde je cyklistika oblíbeným sportem, se těší velké divácké popularitě. Pro diváky je zajímavý nejen několika stoupáními ale také tím, že část se tradičně jede na dlážděných silnicích. „Je až neuvěřitelné, kolik lidí tenhle závod sleduje," připomněl Štybar.

Český profesionál cítí, že je dobře připravený. Na startu v Bruggách by podle zpráv organizátorů mělo být okolo šesti stupňů Celsia, v průběhu neděle by teplota měla vystoupat asi na 12 stupňů. Štybar předpokládá, že nebude pršet a počasí tak podle něj při letošním ročníku nebude znamenat významnější překážku.

Největším soupeřem Brit Thomas

Stejně motivovaní jsou ale i jeho soupeři. „Kdy jsem začal věřit, že bych mohl vyhrát? Asi minulý víkend, když jsem zvítězil v E3 Harelbeke," řekl například Brit Thomas specializovanému serveru VeloNews. Právě na E3 Thomas jako jediný dokázal porazit Štybara. Závod stejně jako Kolem Flander patří do série WorldTour.

Dodatečnou motivací pro Thomase by navíc mohl být historický význam jeho případného úspěchu. Britský cyklista naposledy De Ronde vyhrál v roce 1961, tehdy úspěch slavil Tom Simpson.

Vedle Thomase patří mezi největší favority také Nor Kristoff, jenž v týdnu vyhrál závod Tři dny De Panne, a Slovák Peter Sagan. Ten však letos ještě výrazný úspěch neměl. „Papírově je ale hned pod těmi dvěma a s Peterem Saganem se samozřejmě musí počítat vždycky," míní Štybar.

Na Paříž-Roubaix zná recept

Ve svém zatím posledním závodě Gent-Wevelgem, který se jel minulou neděli, měl český cyklista defekt a skončil až na 38. místě. „Byl to pech, to ano. Píchnul jsem v rozhodujícím momentu, když odjížděla hlavní skupina," komentoval to v sobotu Štybar.

Hned 12. dubna jej čeká další silniční legenda: trať Paříž-Roubaix. „Tam bude nejtěžší přežít celý závod," usmívá se Štybar. Pro dobré umístění na této trati prý ale zná recept: „Je třeba být ve správnou chvíli na správném místě a nemít defekt nebo pád."