Po posledních hrách se ale osvědčené složení rozešlo. Minulý týden se však do sestavy vrátili Josef Dostál a Jan Štěrba, kteří posílili dvojici Jakub Zavřel a Radek Šlouf.

Prvně jmenovaný dvoumetrový obr sklízel mezitím úspěchy na singlu, ale nedávno prohlásil, že ho láká startovat ve více posádkách.

„Mluvil jsem o tom hlavně v souvislosti s olympiádou v Tokiu v roce 2020,“ upřesnil dvojnásobný mistr světa v K1 a někdejší motor úspěšného čtyřkajaku.

Jaký byl důvod přesunu už během této sezony?
Hlavně ten, že se klukům v K4 moc nepovedl závod na mistrovství Evropy v Bělehradě a Dan Havel s Jakubem Špicarem se rozhodli, že letos ve čtyřkajaku nebudou pokračovat. Šéftrenér rychlostních kanoistů Pavel Hottmar a kluci, kteří v posádce zbyli, za mnou přišli s nabídkou, že by mě chtěli do posádky.

A vy jste hned souhlasil…
Řekl jsem jim, že pomůžu rád, ale musí to mít smysl, protože není moc času na trénování a sjetí. Kdyby to nešlo, víc bych se do přesunu nenutil. Domluvili jsme si trénink na kanálu v Račicích a čtvrtý člen posádky Honza Štěrba byl podle výkonů na jarní kvalifikaci víceméně jasný.

Co vám prozradil první trénink?
Už rozjetí signalizovalo, že by to mohlo jít. Později jsme si vyzkoušeli i rychlejší úseky a měl jsem velice dobrý pocit. Jelo nám to. A vážně docela dobře, takže směrem k mistrovství světa nejsme bez šancí. Chce to ještě hodně trénovat. Do přípravy dáme všechno.

Dalo se při prvním seznámení navázat na vaše minulé účinkování na K4?
Úplně ne, protože dřív se jezdil kilometr, ale po olympiádě v Riu se trať zkrátila na pět set metrů. Moc jsem nevěděl, jak se loď chová při tempu na půl kilometru, ale nebyl s tím velký problém. Ukazatele vypadají nadějně a kluci říkali, že takhle rychle nejezdili ani loni, kdy byli třetí na mistrovství světa. Určitě by se ale našlo pár věcí, na kterých bude třeba zapracovat.

Dá se něco vyvozovat už pro MS v Montemoru?
Existuje šance na postup do finále, ale kdyby se nám závod hodně povedl, mohli bychom jet o medaili. Možná je samozřejmě i zcela opačná varianta. Konkurence bude obrovská.

Budete mít vzhledem k individuálnímu programu možnost si společně dostatečně zatrénovat a zajet závody?
Na mezinárodní scéně závod určitě nepojedeme. Šance by měla být na mistrovství republiky, důležité bude hlavně vyzkoušet si aspoň výjezd ze startovacího zařízení. Společné tréninky máme naplánované zhruba od poloviny července. V srpnu nás pak čeká soustředění v Kadani.

Nehledě na změnu trati, oživily se vám myšlenky na někdejší spanilé jízdy v K4?
Seděl jsem ve čtyřkajaku poprvé po dvou letech a proti singl kajaku se jedná o trochu jiný pohyb. Loď po vodě pěkně ujížděla a měl jsem z toho čirou radost. Takové tréninky mi kanoi-stiku určitě oživí a zbaví jednostrannou dřinu monotónnosti. Po jednom tréninku bylo vidět, že jsem to za dva roky nezapomněl.

I přes všechna plus čtyřkajaku se dá předpokládat, že ve vaší hierarchii zůstává číslem jedna singl.
Výhodou je pro mě to, že se dají starty v obou posádkách na mistrovství světa kombinovat. Čtyřkajak začíná až po finále singlu, takže by měl pěkně navazovat. Možná budu na rozjížďku čtyřkajaku lehce unavený, ale to může výkonu pomoct. Když nejsem unavený, bývám většinou dost dravý a pak mi trochu dělá problém se přizpůsobovat, což je do čtyřkajaku nevýhoda.

Do srpnového termínu šampionátu zbývá ještě dost času. Co máte v plánu v nejbližší době?
Nejdříve vysokohorský kemp v italském Livignu. Tam budeme pracovat hlavně na objemovém tréninku, vytrvalosti a nabrání červených krvinek. Budeme jezdit na singlu dlouhé úseky s nízkou intenzitou. Z toho budu čerpat na světovém šampionátu.