Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dostál se vrací do čtyřkajaku: Po tréninku bylo vidět, že jsem to nezapomněl

/ROZHOVOR/ Mohlo by to fungovat. V minulých letech dojel elitní český čtyřkajak dvakrát pro olympijský bronz, na mistrovství světa slavil titul a přidal i další třetí místo.

19.6.2018
SDÍLEJ:

Čtyřkajak (zleva) Josef Dostál, Lukáš Trefil, Daniel havel a Jan Štěrba s bronzovými medailemi z olympijských her v Riu.Foto: ČTK/Petr Toman

Po posledních hrách se ale osvědčené složení rozešlo. Minulý týden se však do sestavy vrátili Josef Dostál a Jan Štěrba, kteří posílili dvojici Jakub Zavřel a Radek Šlouf.

Prvně jmenovaný dvoumetrový obr sklízel mezitím úspěchy na singlu, ale nedávno prohlásil, že ho láká startovat ve více posádkách.

„Mluvil jsem o tom hlavně v souvislosti s olympiádou v Tokiu v roce 2020,“ upřesnil dvojnásobný mistr světa v K1 a někdejší motor úspěšného čtyřkajaku.

Jaký byl důvod přesunu už během této sezony?
Hlavně ten, že se klukům v K4 moc nepovedl závod na mistrovství Evropy v Bělehradě a Dan Havel s Jakubem Špicarem se rozhodli, že letos ve čtyřkajaku nebudou pokračovat. Šéftrenér rychlostních kanoistů Pavel Hottmar a kluci, kteří v posádce zbyli, za mnou přišli s nabídkou, že by mě chtěli do posádky.

A vy jste hned souhlasil…
Řekl jsem jim, že pomůžu rád, ale musí to mít smysl, protože není moc času na trénování a sjetí. Kdyby to nešlo, víc bych se do přesunu nenutil. Domluvili jsme si trénink na kanálu v Račicích a čtvrtý člen posádky Honza Štěrba byl podle výkonů na jarní kvalifikaci víceméně jasný.

Co vám prozradil první trénink?
Už rozjetí signalizovalo, že by to mohlo jít. Později jsme si vyzkoušeli i rychlejší úseky a měl jsem velice dobrý pocit. Jelo nám to. A vážně docela dobře, takže směrem k mistrovství světa nejsme bez šancí. Chce to ještě hodně trénovat. Do přípravy dáme všechno.

Dalo se při prvním seznámení navázat na vaše minulé účinkování na K4?
Úplně ne, protože dřív se jezdil kilometr, ale po olympiádě v Riu se trať zkrátila na pět set metrů. Moc jsem nevěděl, jak se loď chová při tempu na půl kilometru, ale nebyl s tím velký problém. Ukazatele vypadají nadějně a kluci říkali, že takhle rychle nejezdili ani loni, kdy byli třetí na mistrovství světa. Určitě by se ale našlo pár věcí, na kterých bude třeba zapracovat.

Dá se něco vyvozovat už pro MS v Montemoru?
Existuje šance na postup do finále, ale kdyby se nám závod hodně povedl, mohli bychom jet o medaili. Možná je samozřejmě i zcela opačná varianta. Konkurence bude obrovská.

Budete mít vzhledem k individuálnímu programu možnost si společně dostatečně zatrénovat a zajet závody?
Na mezinárodní scéně závod určitě nepojedeme. Šance by měla být na mistrovství republiky, důležité bude hlavně vyzkoušet si aspoň výjezd ze startovacího zařízení. Společné tréninky máme naplánované zhruba od poloviny července. V srpnu nás pak čeká soustředění v Kadani.

Nehledě na změnu trati, oživily se vám myšlenky na někdejší spanilé jízdy v K4?
Seděl jsem ve čtyřkajaku poprvé po dvou letech a proti singl kajaku se jedná o trochu jiný pohyb. Loď po vodě pěkně ujížděla a měl jsem z toho čirou radost. Takové tréninky mi kanoi-stiku určitě oživí a zbaví jednostrannou dřinu monotónnosti. Po jednom tréninku bylo vidět, že jsem to za dva roky nezapomněl.

I přes všechna plus čtyřkajaku se dá předpokládat, že ve vaší hierarchii zůstává číslem jedna singl.
Výhodou je pro mě to, že se dají starty v obou posádkách na mistrovství světa kombinovat. Čtyřkajak začíná až po finále singlu, takže by měl pěkně navazovat. Možná budu na rozjížďku čtyřkajaku lehce unavený, ale to může výkonu pomoct. Když nejsem unavený, bývám většinou dost dravý a pak mi trochu dělá problém se přizpůsobovat, což je do čtyřkajaku nevýhoda.

Do srpnového termínu šampionátu zbývá ještě dost času. Co máte v plánu v nejbližší době?
Nejdříve vysokohorský kemp v italském Livignu. Tam budeme pracovat hlavně na objemovém tréninku, vytrvalosti a nabrání červených krvinek. Budeme jezdit na singlu dlouhé úseky s nízkou intenzitou. Z toho budu čerpat na světovém šampionátu.

Autor: Milan Novotný

19.6.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Řidič sk. B - mezinárodní doprava 30 000 Kč

Řidič sk. B Přijmeme řidiče sk. B na plachtovou dodávku do 3.5t po EU. Plat 20.000-35.000 Kč. Požadujeme: čistý TR, praxe 1 rok. CV zasílejte na e-mail.

Doprava a logistika - Řidič na rozvoz pizzy 25 000 Kč

Malá pizzerie na Praze 10, vyhlášená svými rozvozy, hledá šikovného řidiče na rozvoz pizzy. Malý a mladý kolektiv, příjemné prostředí, pravidelná výplata, personálka zdarma. Možnost dalších směn a případného postupu. Nutná základní znalost PC a mob. aplikací. Máme vlastní auta i aplikaci na rozvozy.

Gastronomie - Servírka-číšník 35.000 Kč 35 000 Kč

Restaurace se zaměřením na českou kuchyni na Praze 10-Hostivař přijme samostatnou kolegyni-kolegu s praxí v gastronomii. Pracovní doba krátký-dlouhý týden 10-22:30hod., nástup možný ihned, nebo po dohodě. Měsíční odměna od 35.000 Kč čistého.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Vedoucí odbytu 50 000 Kč

Řídící pracovníci v oblasti zásobování a nákupu ECS Supply Manager Launch. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 50000 kč, mzda max. 70000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo pracoviště: Zápská 1857, 250 01 Brandýs nad Labem, , Prvotní kontakt e-mailem: hr.cz@eur.bosal.com, , Upřesňující údaje:, - PP na dobu neurčitou, - zajištění, koordinace a implementace veškerých aspektů souvisejících s dodavatelským řetězcem OEM , projektů ve fázi náběhu do sériové výroby, , - zkušenosti s podobnou pozicí ve výrobní společnosti min. 5 let, automotive podmínkou, - praxi v oblasti logistiky podmínkou min. 5 let, - prokazatelné zkušenosti s řízením projektů, - znalosti v oblasti plánování, vstupní a výstupní kontroly , produktových struktur, kusovníků, řízení poptávky,., - vynikající znalost AJ, - MS Office (Word, Excel) na pokročilé úrovni, - analytické myšlení, orientace na výsledek, schopnost budovat a řídit tým, prezentační a komunikační , dovednosti, , Zaměstnanecké výhody:, - 5 týdnů dovolené, - stravenky, - další peněžité odměny dle kolektivní smlouvy. Pracoviště: Bosal čr, spol.s r.o. - sídlo brandýs n.labem, Zápská, č.p. 1857, 250 01 Brandýs n.Labem-St.Bol.1. Informace: Lucie Sýkorová, +420 778 530 700.


Andrej Babiš a Čapí hnízdo.
13

Babiš bude muset prokázat, že neovládá svěřenecký fond

Migrace přes Středozemní moře. Ilustrační foto.
4 9

Loď se 450 migranty přistála na Sicílii. Česko pomoc odmítlo

Vypravte se po stopách otce genetiky Mendela do srdce Moravy

Jeho jméno se zlatým písmem zapsalo do dějin vědeckého světa. Johann Gregor Mendel, zakladatel genetiky, autor základních zákonů dědičnosti, je díky svým výzkumům řazen k pilířům moderní vědy. Za svého života se, bohužel, nedočkal docenění své práce, v průběhu dvacátého století byly ale jeho objevy shledány převratnými.

Klaus junior nabídl prezidentskou vizi. ČSSD uvažuje o Středulovi

Nová volební kampaň začíná ve chvíli, kdy volby skončily. Osvědčená politologická poučka ovšem jako by v případě prezidentského klání neplatila. Po prvním triumfu Miloše Zemana zůstaly politické strany jako zkoprnělé a zdálo se, že se předem smířily s jeho desetiletým mandátem.

Lékařská komora: Ať je záchranka státní, stejně jako hasiči nebo policie

Stačí větší teroristický útok a nastane chaos, tvrdí Česká lékařská komora. Důvod: záchranky nemají jedno centrální velení, ale jsou roztříštěny do čtrnácti krajů. Komora proto navrhuje jejich sloučení. Česku by podle ní prospělo, kdyby byli záchranáři řízeni jednotně – tak jako policie nebo hasiči.

Světový titul slavil jako hráč, teď k němu Deschamp dovedl Francii jako kouč

Dal dohromady fungující celek plný mladičkých hvězd. Nepraktikoval žádný hurá fotbal, ale účinný systém, díky kterému slavili Francouzi vítezství na světovém šampionátu. Didier Deschamps se dočkal po dvaceti letech trofeje, tentokrát v jiné pozici. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT