Interpretace výsledků je různá. A odlišně to vnímají i sami funkcionáři.

 „Je pozitivní, že agentura začíná mapovat český sport a s ním související kontexty. Na rozdíl od ní se ministerstvo školství k podobnému kroku nikdy neodhodlalo a tato problematika ho ani nezajímala,“ uvedl Miroslav Jansta, šéf České unie sportu.

Nezajímavý fotbal

Diskuse vyvolal především fakt, že fotbal u pěti tisíců respondentů skončil daleko v poli poražených. A pozor – neuspěl v obou kategoriích (jak v divácké atraktivitě, tak v atraktivitě „aktivního provozování“). „Ale my máme 340 tisíc členů,“ vzkázal Martin Malík, šéf fotbalové asociace.

Na kompletní tabulky se můžete podívat zde:

Výsledky průzkumu ve zkratceZdroj: DeníkPrůzkumu se neúčastnili typičtí sportovci a fanoušci, ale veřejnost, která patří do sítě respondentů Českého národního panelu.

Odpovídali tedy lidé, kteří leckdy ani ke sportu nemají vztah. Je to problém, nebo ne? Podle Milana Hniličky, který vede nový sportovní „úřad“, je to takhle v pořádku. Někdejší hokejový reprezentant sice nejprve tvrdil, že agentura získala kvalitní data, ovšem po kritice od kolegů z fotbalu slíbil, že jim „podrobně vysvětlí metodiku výzkumu a odpoví na nejasnosti.“

Je tedy jasné, že Hnilička vyrazí jednat jak s Malíkem, tak s Dušanem Svobodou, který reprezentuje profesionální fotbalové kluby.

Výsledkům příliš nerozumím. Označit fotbal jako osmý sport z hlediska atraktivity je poměrně diskutabilní tvrzení, pokud použiji velmi diplomatický tón. Například údaje o sledovanosti v televizi hovoří úplně jinak,“ poznamenal šéf Ligové fotbalové asociace.

Kluby v čele se Slavií a Spartou posléze vydaly oficiální prohlášení, v němž se tvrdě ohradily proti dehonestaci jejich prostředí. „Vyzýváme agenturu, aby nechala přezkoumat výsledky uvedeného průzkumu.“

Kritérium na dotace

Samotný průzkum a jeho výsledky by asi nezpůsobily takový poprask, kdyby nešlo o peníze.

Jenže právě o to jde. Národní sportovní agentura hodlá atraktivitu jednotlivých sportů využít jako kritérium při rozdělování dotací. Hnilička zmínil, že výše popularity znamená 30 %.

„Odmítáme, aby takto provedený průzkum ovlivňoval výši dotací pro všechny sporty v České republice,“ vzkázala Ligová fotbalová asociace.
Je nabíledni, že kolem peněz bude ještě rušno.