Očekávaných 35 stupňů Celsia a nezvyklá vlhkost budou klást ty nejvyšší nároky jak na jezdce, tak i na jejich techniku. Zvlášť, když se skoro sedmdesát procent závodu o délce přesahující 310 kilometrů jede na plný plyn.

„Bezpochyby je to nejnáročnější závod roku, a nejen fyzicky,“ myslí si loňský vítěz Giancarlo Fisichella z renaultu. „Vzduch je tam tak horký, že i na rovinkách se nám dostává sotva nějakého ochlazení,“ dodává jeho stájový kolega Heikki Kovalainen. Takové schlazení by mohlo snadno přijít shůry. Jezdci by se ale měli všichni svorně modlit, aby se tak nestalo.

„Když se v Malajsii otevře obloha, všechno v minutě zmizí pod vodou,“ obává se Nick Heidfeld tamních neuvěřitelných přeháněk. Kombinací teploty a vlhkosti se z kokpitu F1 na hodinu a půl stane sauna. Právě takové podmínky by ale mohly sedět vítězi úvodního závodu roku v Austrálii Kimimu Räikkönenovi na ferrari. A nejen proto, že sauna je vynálezem jeho domoviny Finska.

„Okruh v Sepangu je obtížný,“ ví Räikkönen. „Mám na něj sice dobré vzpomínky kvůli svému vůbec prvnímu vítězství ve formuli, ale pokud nebude fungovat tým jako celek, nemůžeme pomýšlet na přední příčky. Doufám ale, že po víkendu budeme dobře naladěni.“