Spoty, exkluzivní fotky. O tom je kampaň, jež směřuje k olympijským (i paralympijským) hrám v Paříži. Sportovci představují svou disciplínu a zároveň propagují olympijskou myšlenku a společného týmového ducha.

Za projektem stojí Toyota, japonská automobilka, která již více než deset let podporuje tuzemské sportovce, v roce 2019 se stala partnerem Českého olympijského výboru. Vyvrcholením rozličných aktivit je současná lokální kampaň Team Toyota 2024.

Zleva šermíř Alexander Choupenitch, kanoista Lukáš Rohan, vodní slalomář Jiří Prskavec a judista Lukáš Krpálek ukazují své medaile.
Předpověď pro olympiádu. Češi přivezou z Paříže deset medailí

Hlavní myšlenka? Ukázat sportovce jako model(k)y v (ne)tradičním prostředí.

Kupříkladu kanoista Fuksa si hraje s pádlem, Ogrodníková s oštěpem. Došlo také na paralympijské sportovce.

„Chceme podporovat pohyb ve všech jeho aspektech. Ne všichni sportovci či běžní lidé mají přitom stejné výchozí podmínky, pro někoho je cesta na vrchol obtížnější, například kvůli nejrůznějším hendikepům nebo složité životní situaci. I v takové chvíli je ale potřeba zabojovat a pokusit se o zdánlivě nemožné díky neustálému a každodennímu zlepšování. To je i filozofií naší značky, a proto je nám podpora sportu a sportovců velice blízká,“ řekl Martin Peleška, generální ředitel Toyota a Lexus ČR.

Kampaň na olympijské hry v Paříži:

Zdroj: Youtube

Řečí čísel: automobilka podpořila šestnáct velkých akcí a angažuje se v Olympiádě dětí a mládeže, do které se rok co rok zapojí více než sto tisíc dětí. Na pomoc českým sportovcům a parasportovcům za dobu spolupráce zapůjčila bezmála 200 vozů, které najely více než pět milionů kilometrů.

Pravidla reklamy jsou během olympiády striktní

Není se čemu divit, že funkcionáři i zmínění sportovci mají důvod k úsměvu. „Této spolupráce si opravdu vážíme,“ konstatoval Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru. „Stejně jako pro olympijský svět je pro Toyotu velmi důležitá udržitelnost. Velmi oceňuji, že v jejím případě se jedná o dlouhodobou a promyšlenou strategii, což bude znát i letos na olympijských a paralympijských hrách v Paříži.“

Zahájení venkovní výstavy top momentů ke třiceti letům Českého paralympijského výboru.
30 let paralympijského výboru. Věříme, že sport je jen jeden, říká Sýkora

Zajímavost? Toyota může svou kampaň protáhnout až do Paříže. Zatímco ostatní firmy mají pro reklamu během olympiády velmi omezené možnosti, ona těží ze svého partnerství s olympijským výborem (jak na národní, tak mezinárodní úrovni).

„Ochranné období začíná 18. července 2024 a končí 13. srpna 2024,,“ informovala Barbora Žehanová, mluvčí Českého olympijského výboru.

Společnosti, které by se chtěly přiživit na sportovním svátku, to smějí učinit pouze formou generické, tedy všeobecné reklamy. Zapovězeny jsou gratulace, využívání olympijské symboliky zahrnující nejen kruhy, ale i slova jako olympiáda, Paříž 2024 nebo výrazy inklinující k jednotlivým výpravám (tedy i český tým).

O povolení byť jen na všeobecnou reklamu je navíc třeba žádat do 18. června - u Mezinárodního či národního olympijského výboru.